Avatar billede volsmann Nybegynder
15. december 2002 - 15:20 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Amd athlon 1700+

jeg har en amd athlon xp 1700+ og asus a7v133-vm motherboard, kan jeg sætte motherboard frekvensen højere end 133mhz,den kan stilles op til 145mhz
Avatar billede laje3 Nybegynder
15. december 2002 - 15:23 #1
Lytter med, da jeg har samme motherboard, men med en xp 1900+

/Laje
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2002 - 17:25 #2
Du kan da prøve. Det værste der kan ske er at den ikke starter op eller Windows går ned. Du kan så sætte den tilbage til 133 hvis det ikke virker. Risikoen for at ødelægge noget er meget lille.
Avatar billede peet-49 Novice
15. december 2002 - 17:44 #3
Det kan du godt, hvis dine ram kan følge med, en forøgelse på ca. 10Mhz skulle systemet kunne klare. Hvis systemet ikke booter efter, skal du reesette bios, og sætte FSB igen.
Avatar billede dsj Nybegynder
15. december 2002 - 18:05 #4
Jeg mener du bør passe på. Kan dine ram ikke følge med på de 143 MHz og er lidt uheldig, kan du brænde dine RAM af - ik en fed oplevelse
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2002 - 18:11 #5
Jeg har endnu ikke set nogen brænde RAM af ved at hæve FSB. De bliver ikke ret varme så længe man ikke piller ved RAM-spændingen.
Avatar billede peet-49 Novice
16. december 2002 - 08:37 #6
Rammene brænder ikke af, systemet stopper med, at boote.
Avatar billede peet-49 Novice
16. december 2002 - 14:33 #7
Takker.
Avatar billede dsj Nybegynder
16. december 2002 - 14:40 #8
Jeg sagde også, hvis man er uheldig :)

En af mine venner brændte sit motherboard af, fordi det interne modem ikke var sat korrekt i... Meget kan ske og man bør passe på og i hvert fald være klar over hvad konsekvenserne i værste tilfælde kan være :)