Avatar billede diernaes Nybegynder
13. december 2002 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Power Point - sende et diasshow med musik, der virker

Hej,

Jeg har lavet et diasshow, som jeg vil sende til et par venner, i Power point 2002. Det har baggrundsmusik, lidt billeder og lydeffekter og består i alt af 13 dias. Mit problem er, at jeg ikke kan få det sent afsted, så det virker. Jeg har prøvet at pakke det i alle mulige formater, men når det ankommer på andre computere, kan det enten ikke åbnes overhovedet eller også er der kun få af effekterne, der virker. I alt kommer filen kun til at fylde i underkanten af 200 kb, hvilket også generer mig, da det jo tyder på, at baggrundsmusikken (56k-kvalitet MP3, omkring 2m30s) i hvertfald ikke er kommet med. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad der går galt?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. december 2002 - 11:27 #1
Hvis du laver din præsentation i 2002 og dine venner har en tidligere udgave går der nogle ting tabt. Du kunne også vælge at gemme din præsentation som en rejsepræsentation. Filer > rejsepræsentation. Her sendes der en fremviser med i præsentationen og intet skulle gå tabt
Avatar billede jkrons Professor
13. december 2002 - 14:58 #2
Bortset fra, at fremviseren så vidt jeg husker kun er en 97 viewer, selv i PP2002.

Har du husket at musik, billeder og så videre skal ligge i samme sti hos modtageren som hos afsenderen, ellers går det galt.
Avatar billede diernaes Nybegynder
13. december 2002 - 15:43 #3
Hej begge

Aovergaard: jeg har forsøgt at sende den som præsentation både med og uden fremviser, men det er ikke muligt at åbne den i den anden ende.

jkrons: jo, men holder det helt? Jeg mener selv at have modtaget præsentationer med musik og hele pivetøjet, som fungerede? Og da mener jeg da ikke, at jeg havde de tilsvarende filer på min computer?
Avatar billede jkrons Professor
13. december 2002 - 15:52 #4
Nogle lyde (svjh waw filer) kan integreres. Andre kan kun linkes. Linkene brydes, hvis ikke tingene ligger rigtigt.

Men hvad med at lave en selvudpakkende EXE film der automatisk sikrer at tingene kommer til at ligge samme sted hos motageren som hos afsenderen.
Avatar billede jkrons Professor
13. december 2002 - 18:06 #5
Jeg fandt lige en bekræftelse på min påstand ovenfor:

PowerPoint 97 and the Viewer will play a presentation created in PowerPoint
2000 or 2002 with MP3's or WMA's, but you cannot insert those file types in
PowerPoint 97 itself.  By the way, the only media file type that can be
embedded is WAV.  All others are linked.
--

Sonia Coleman, Microsoft PowerPoint MVP Team
Avatar billede diernaes Nybegynder
15. december 2002 - 15:29 #6
Tak for hjælpen - det virker, men den fylder godt nok meget. Det kan være, at jeg skal nøjes med at sende musikken med i et bibliotek :-)
Avatar billede jkrons Professor
15. december 2002 - 21:57 #7
Tak for point!  Jeg ville også nok vælge at holde musik  mm separat.