Avatar billede kasper82 Nybegynder
08. december 2002 - 20:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows programmer på en mac?

Jeg har tænkt mig at købe en IBOOK 600 mzh maskine.. og har hørt at man evt. kunne køre sine windows programmer på den.. på en el. anden måde?.. nu er det sådan jeg har en masse office originalt. osv til windows.. som jeg jo gerne også ville kunne køre på min ibook.. er det muligt ?
Avatar billede spe Nybegynder
08. december 2002 - 20:31 #1
Med VirtualPC kan du få Mac-en til at lege PC.
Avatar billede kasper82 Nybegynder
08. december 2002 - 20:32 #2
Kræver det ikke en hulens masse af computeren?.. har haft noget lignende inde på min egen pc -> linux.. og det kunne den ikke så godt klare!
Avatar billede kasper82 Nybegynder
08. december 2002 - 20:33 #3
og koster sådan et program ikke en bondegård ?
Avatar billede spe Nybegynder
08. december 2002 - 20:33 #4
Avatar billede ejensen Nybegynder
08. december 2002 - 20:33 #5
Det er nok Virtual PC du tænker på.
Med det installeret har du en funktiondygtig Windows på din Mac. Det fungere som et hvert andet program. Du starter det op, og wupti så har du windows kørende.
Læs evt. lidt mere om det her: http://www.connectix.com/products/vpc5m.html

/ejensen
Avatar billede spe Nybegynder
08. december 2002 - 20:35 #6
programmet koster ikke en bondegård i forhold til de fleste andre programmer og det kræver noget af maskinen men en 600 mzh skulle være rigeligt.
Avatar billede kasper82 Nybegynder
08. december 2002 - 20:36 #7
dvs.. at en IBOOK g3 600mzh med 256 ram.. skulle være rigeligt til at køre en virtual pc.. så jeg kan bruge min windows office ?
Avatar billede spe Nybegynder
08. december 2002 - 20:48 #8
ja
Avatar billede kasper82 Nybegynder
08. december 2002 - 20:49 #9
fino :)
Avatar billede egonspock Seniormester
08. december 2002 - 21:27 #10
Det er vist billigere at købe Office med din Mac, hvis du køber den i øjeblikket, og så får du nogle cool features med, som ikke findes i Office til PC, så vidt jeg ved, f. eks. gennemsigtige diagrammer i Excel. Min Mac-udgave er også noget bedre til at håndtere håbløse PC-dokumenter, der eksempelvis har skiftende liggende og stående sider. Men Go For It, det er en federe verden at komme i :-)
Avatar billede kasper82 Nybegynder
08. december 2002 - 21:39 #11
Er jeg blevet fortalt.. men ingen grund til at punge ud på OFFICE X.. hvis jeg kan bruge min gamle office.. jo samme programmer/funktioner.. og vil alligevel have en windows-clone ind :)

køber pt. en brugt ibook!
Avatar billede egonspock Seniormester
08. december 2002 - 21:49 #12
okay, så er det klart dyrere at købe en Officepakke til din nye. I øvrigt burde den komme med Appleworks, som i din udgave (så hudt jeg visker) kommer med oversættelsesfiltre til Excel og word, så det kan være at du får mindre brug for det end at det kan svare sig at investere i skidtet ;-)
Avatar billede kasper82 Nybegynder
08. december 2002 - 21:50 #13
oki.. en helt helt anden ting.. jeg sidder og kigger lidt på ebay.. hvad skal jeg regne med at komme af med for sådan en sag her?.. g3 600mzh 128 ram dvd/combo ? Kender ikke rigtig priserne på brugt varer :)
Avatar billede egonspock Seniormester
08. december 2002 - 22:14 #14
Macs er generelt dyre at købe brugt, da ejerne som regel stadig elsker dem :-). Så hav også øjnene åbne for de nye (billige) modeller. Og husk nu at få rigeligt med RAM i maskinen!