Avatar billede thillerup Nybegynder
07. december 2002 - 21:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

konvertere Mac til PC ??

Hej kloge hoveder...

Jeg har altid arbejdet med Windows og har nu fået fingrene i en Mac med OS 9.2 og OSX - og jeg er ved at blive vanvittig.
De programmer som er under OSX fungerer ikke under 9.2 og mit modem fungerer ikke under OSX , men er okay med 9.2 (eller hedder den 9.1??). Nå , men under alle omstændigheder kan jeg hverken finde hoved eller hale (eller logik) i de to styresystemer, så jeg vil egentlig gerne slette det hele og installere windows i stedet for. KAN DET overhovedet lade sig gøre? Hvordan? Og hvad koster det?
TAK for hjælpen.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. december 2002 - 21:55 #1
Kan man ikke...
Avatar billede anuseren Nybegynder
07. december 2002 - 21:55 #2
du kan køre en windows emulator oven på din macOS...

det er også det...

du kan også køre linux...

min ren windows? nope...
Avatar billede thillerup Nybegynder
07. december 2002 - 21:59 #3
hvad er en emulator? Er der ikke et program som kan konvertere styresystemet?
Avatar billede anuseren Nybegynder
07. december 2002 - 22:03 #4
en emulator

nogen som kører windows ovenpå din linux/mac
Avatar billede spe Nybegynder
08. december 2002 - 18:56 #5
VirtualPc kan simulere windows på en mac. SoftPc ligeså.

MacOs X er et uniks-baseret styresystem mens de ældre styresystemer ikke er, derfor kan gamle programmer ikke afvikles under MacOS X.
Nye programmer skrevet til MacOs X kan ikke afvikles under 9.2.

Derfor indstalleres begge styresystemer og starter du op i Macos X og vil afvikle et gammel program åbner MacOs X automatisk 9.2 og du skulle kunne bruge dit program.

Måske kan du finde en modemdriver til MacOs X på fabrikantens hjemmeside.
Avatar billede thillerup Nybegynder
08. december 2002 - 21:37 #6
TAK for et brugbart svar - du har vel ikke tilfældigvis en anelse om hvad de programmer koster og hvor jeg kan finde dem?