Avatar billede mdomino Nybegynder
07. december 2002 - 21:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af musik-cder gennem digital audigy output

Hej,

som det er nu kan jeg lytte til internet radio og diverse,  -gennem min digitale port. Naar det saa kommer til at sætte en cd i cd-rom drevet, er jeg nødsaget til at skifte stikket hen til en analog port, -hvilket naturligvis forringer kvaliteten af musikken. Er det muligt af configurerer et eller andet sted..?

lydkortet er audigy sound blaster.
creative soundblaster var det første lydkort paa systemet

paa forhaand tak
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
07. december 2002 - 21:28 #1
Jeg kan ikke helt forstå at den gør det. Kan desværre ikke hjælpe dig. Håb på at der kommer nogle andre nørder!!! :-)
Avatar billede sekam Nybegynder
07. december 2002 - 21:37 #2
Kontrolpanel > Multimedier > CD-Musik Sæt hak i Digital output. (Windows 98)
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
07. december 2002 - 21:39 #3
Det synes jeg lyder som en god idé. Hvad med at sætte et svar ind Sekam
Avatar billede mdomino Nybegynder
07. december 2002 - 22:02 #4
Ja, det ser ikke ud til at være muligt at sætte et hak der, men jeg vil godt acceptere kommentaren som et svar - ligner noget jeg kan komme vidre med!
Avatar billede sekam Nybegynder
07. december 2002 - 22:14 #5
Du behøver ikke at acceptere et svar, før at problemet er løst. :)

Standard ting du kan gøre.
Se efter at 'CD Digital' ikke er 'muted' under volumeindstillingerne.
Bruger du et kabel fra drevet til 'Digital in' på lydkortet?
Deaktiver DMA på CD-Rom drevet i enhedshåndtering.
Avatar billede sekam Nybegynder
07. december 2002 - 22:32 #6
Hvis du har playcenter2 installeret, så gå ind i 'Settings' > 'Audio CD' - Sæt hak i 'Use Digital Playback'
Avatar billede mdomino Nybegynder
07. december 2002 - 22:47 #7
det eneste sted jeg ku finde noget DMA var under systemenheder,
under cd-rom stod der asus, det er et 40X max. Ja, jeg bruger et
kabel. CD digital var muted.
Det kan vel tænkes at cd-rom drevet simpelt hen er for gammelt til
at afspille digitalt?
Avatar billede sekam Nybegynder
07. december 2002 - 23:03 #8
Ja, hvis det er "meget" gammelt. Prøv evt. at unmute 'CD Digital'
Havde du to eller fire ben, på det stik, der går fra drevet ned til lydkortet?

Fik du det til at virke, eller accepterede du bare. :)
Avatar billede mdomino Nybegynder
08. december 2002 - 01:56 #9
Det ser ud til at cd-rom drevet "kun" kan afspille cder analogt. Jeg siger tak for god hjælp med sagerne!