Avatar billede kajandersen Nybegynder
20. november 2002 - 05:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dansksproget billedbehandlingsprogram søges.

Jeg søger et dansksproget billedbehandlingsprogram, meget gerne på linje med Paint Shop Pro. Som minimum skal det have en browsefunktion, så man kan få let overblik over sine billeder. Det mener jeg ikke, at Adobe Photoshop har. Programmet behøver ikke nødvendigvis være gratis.
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. november 2002 - 07:22 #1
Adobe Photoshop har en saadan "browsefunktion" - men dansksproget paa linie med de to programmer du naevner ? puuha
Avatar billede cdc Novice
20. november 2002 - 08:30 #2
Er det fordi du vil have et program der er bedre end PSP ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2002 - 12:45 #3
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. november 2002 - 00:08 #4
Nej,der er ikke browser funktionen i PhotoShop. Du kan downloade programmet ACDSee fra tucows. Det er et kanon browserprg. let at bruge og lynende hurtig til at browse igennem en kæmpe stak billeder.
De to omtalte billedebehandlingsprogrammer har mange ligheder, men prisen er meget forskellig. PhotoShop ligger i den dyre ende til ca.10.000kr. mens du så vidt jeg ved kan få PaintShopPro til omkring 1.000kr. Begge programmer kan fåes på dansk.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
21. november 2002 - 17:50 #5
Det der med at få overblik over sine billeder er faktisk lidt vanskeligt. PSP har en udmærket browser, mens photoshop først nu har fået noget der ligner. Så hvis dit "primære" formål er at holde styr på en masse billeder skal du helst bruge psp, da ps er temmelig langom til det.
Håber det hjælper.

Claus
Avatar billede kajandersen Nybegynder
15. januar 2003 - 05:38 #6
Jeg bruger selv Paint Shop Pro og er rigtig glad for det. Men jeg har et par brødre (og nogle andre) som ikke kan engelsk, og ville gerne vise dem et program, som de kan bruge. Paint Shop Pro fås ikke på dansk, men man kan få en dansksproget manual til version 5. Den nye hedder ver. 7. ACDSee ser ikke særlig dansksproget ud, vel?

Venlig hilsen Kaj.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
15. januar 2003 - 09:24 #7
Der er en anden mulighed. Hvis du bruger et dansk styresystem, kan du bruge GIMP til at lære at tegne. Grunden til at du helst skal bruge et dansk styresystem er fordi man undgår at skulle pille i indstillingerne og så bruger den automatisk dansk sprog! Du kan læse mere og hente programmet på www.gimp.org/win32 Det har desværre ikke nogen virkelig super browserfunkiton, men hvis du laver assiocationer til gimp i et almindeligt explorer vindue og beder den vise indholdet i thumbnails, så kan de bare klikke på billedet og gimp skulle så gerne åbne billedet.

Nå det var vist en lidt omstændelig løsning, men brugbar efter min mening.

PS. Gimp er gratis og der er både manualer og hele molelortet (bare ikke på dansk)

Håber det hjælper.

Claus