Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. november 2002 - 20:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kluster på freebsd 4.7 og klusterbootcd

jeg har pt en maskine kørende med freebsd 4.7 som er et genialt styresystem, men det tager lige lidt langt tid at lave kompileringer på den, ikke længere end normalt, men det tager jo den tid det tager.
jeg har også nogle andre maskiner her i huset jeg ikke bruger hele tiden, deriblandt nogle windows maskiner, og et par linux'er
jeg tænkte så på at lave en lille klusterløsning jeg kunne tænde og slukke når jeg skulle kompilere programmer, på linuxerne kunne jeg bare installere det normalt, men da jeg tvivler på at der findes en unix/windows kompatible klusterløsning som er oo og frit tilgængelig kunne jeg godt tænke mig at have en bootcd som kun havde den funktion at boot op og connecte maskinen den kører på som en node i mit cluster

er der nogen der har prøvet noget der ligner?
evt som har nogle links, programnavne osv osv

/dex2k
Avatar billede drean Nybegynder
19. november 2002 - 21:09 #1
http://www.bsdtoday.com/2002/March/Features646.html
http://www.garbled.net/clusterit.html
også er det bare at gå i gang med at lave din boot skive ;)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. februar 2003 - 11:51 #2
ville nu gerne have en der virkede "out of the box"