Avatar billede j-b-l Nybegynder
02. november 2002 - 14:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Norton Utilities 7

Jeg fik den ide, at Norton Utilities 7 til OSX kunne hjælpe mig med almindelig vedligeholdelse i hverdagen.

Dernæst skete der det, at jeg bestemte mig for at ville afinstallere programmet - hvilket har vist sig at være umuligt.

Norton har lagt sig flere steder og efter meget besvær er jeg kommet af med det meste.

Jeg har dog stadig problemer med at fjerne en log fil (NortonMissedTasks.crash.log), der har smidt på:

HD/Bibliotek/Logs/Crash Report

Den vil simpelthen ikke smides ud

Derudover har jeg lige opdaget at Norton ligeledes har lagt sig i min hjælpemenu.

Hvordan kommer jeg af med programmet ?

... og hvad tænker de egentlig på de drenge i Symatec/Norton?

Det var jo netop menningen med at installere programmet i første omgang.

Jeg ville fjerne underlige (og irreterende) filer og få ryddet op!!!
Avatar billede ferdinand.k Mester
02. november 2002 - 15:11 #1
hvad med CleanSweap????
Avatar billede j-b-l Nybegynder
02. november 2002 - 15:58 #2
Jeg kan se at det er endnu et Norton program.

Kender det ikke, men har som pc bruger også haft dårlige erfaringer med Norton´s firewall  - og har nu som bekendt igen problemer med et Norton program.
Norton´s firewall til PC var ligeledes et helvede at komme af med, og jeg måtte have hjælp af System Mechanic og RegCleaner for at komme af med deres mange filer.

Sandt at sige. Jeg syntes mere og mere at Norton er et elendigt firma, og er derfor noget tøvende med at installere endnu et Norton program.... for at komme af med et Norton program!

Men ellers tak - du kunne naturligvis ikke kende til mine erfaringer med firmaet.
Avatar billede egonspock Seniormester
03. november 2002 - 15:14 #3
Velkommen i klubben. Crash report Loggen behøver du ikke at være ked af, det er blot en eller flere tekstfiler, men hvis du vil kan du gå i terminalen og give følgende besked: sudo rm -r /Library/Logs/Crash Report
mht. menuen etc. så er det sikkert i HD/System/Library/StartupItems at du skal søge og finde.
Jeg har 'desværre' ikke norton installeret, men hvis det ikke skulle være nok kender jeg da et par steder til at man kan lede !
Avatar billede egonspock Seniormester
03. november 2002 - 15:15 #4
Hvis du har brug for et godt reparationsprogram, så prøv DiskWarrior. Det holder vand.
Avatar billede j-b-l Nybegynder
03. november 2002 - 22:01 #5
>    egonspock

Kan du ikke lave et svar, så jeg kan give dig point. Jeg har ikke fjernet sporene fra Norton endnu, men har fået kigget på Diskwarrior.

Det ligner et program der kan ordne problemet.

jbl
Avatar billede j-b-l Nybegynder
10. november 2002 - 12:48 #6
>    egonspock

Hvis du vil have point... Skal du lave et svar. Jeg kan ikke give dig point på en kommentar.

j-b-l
Avatar billede egonspock Seniormester
10. november 2002 - 15:49 #7
Hej j-b-l,
Der har været lidt problemer med Eksperten, da de åbenbart ikke helt har styr på deres Javascript, så da jeg sidst var inde, brød min browser sammen, og derfor kunne jeg ikke give et svar. Fik du ellers svar på det du skulle?
Avatar billede j-b-l Nybegynder
10. november 2002 - 17:44 #8
Hej egonspock,

Rart at have dig tilbage igen. Jeg har stadig problemer med Norton, der ligger og spøger. Bla er det et opstartsvindue fra Norton, der siger at jeg skal opdatere utilities på symantec.com.

Jeg har fået fjernet noget med Diskwarrior og har fået fjernet andet, med at trykke "/ctrl - i/" - og herefter ændre rettigheder fra "/system/" til "/mig/", så jeg får tillladelse til at smide det ud.

Men jeg mangler altså stadig noget - men har ingen ide om hvor jeg skal lede.

Hvis der er nogen der er i tvivl. Jeg kan på ingen måde anbefale Norton/Symantec.

Deres produkter er dominerende i en grad jeg sjældent har oplevet før.

Jeg takker imidlertid for tippet med Diskwarrior, hvorfor egenspock får point
Avatar billede egonspock Seniormester
10. november 2002 - 18:48 #9
Hej j-b-l,

Der er minimum følgende steder, du skal se efter:
(hjem)/bibliotek/StartupItems og
HD/System/bibliotek/StartupItems
Hvor der sikkert gemmer sig et eller andet. Der er muligvis også noget i HD/System/bibliotek/Extensions, men det er ikke sikkert. Fortæl om du finder noget!
(Du kan evt. prøve at lave en Find (æble-F) i Finder, og søge overalt på norton. Det kan være at det hjælper med at finde resten
Avatar billede j-b-l Nybegynder
10. november 2002 - 19:03 #10
Jeg tror problemet er "/SymOSXKernelUtilities/" der ganske rigtigt er fundet med "/æble - f/".

Jeg prøver at fjerne den når jeg er færdig her.

Problemet er, at de har gemt filer der både er sym et-eller-andet nor et-eller-tredje alle mulige underlige steder, hvorfor det ikke har været helt let.

Jeg har fundet en anden der har haft samme oplevelse. Han slutter sin klagesang med ordene:

"/Hope this saves someone about a week!/"

Jeg håber ligeledes at mine opfordring til at undgå Norton og mit besvær kan hjælpe andre, hvis de skulle havne i samme situation.

j-b-l
Avatar billede j-b-l Nybegynder
10. november 2002 - 19:27 #11
Jeg kan ikke slette den...! (hvorfor skulle jeg også kunne det!??)

Symantec beskriver problemet på:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/num.nsf/24f7b0218a5e8d4e88256b4a0078a51d/c1ccf4a55a439c1a88256c1e0073a561?OpenDocument

Det er en fejl med Jaguar contra Norton Utilities. De opfordre til at opdatere Norton.

Som jeg har været inde på før, har jeg afinstalleret programmet, og har på ingen måde lyst til at intallere programmet igen.

Jeg må prøve noget andet.... hmmm.... Jeg bryder mig mindre og mindre om det her!!!
Avatar billede egonspock Seniormester
10. november 2002 - 22:12 #12
hmm, ret surt. Du er ikke så heldig at have en installeringslog fra dengang du installerede det? Men den har du nok allerede slettet. Øv. Den der kernelutilities, mon du kan fjerne den, hvis du logger ind som en anden bruger? Det hjælper ikke, hvis den ligger i HD/System... eller HD/Bibliotek, da det er fælles område for alle brugere, men hvis den ligger under (hjem)/Library, vil det være løsningen.
Avatar billede j-b-l Nybegynder
10. november 2002 - 22:58 #13
Tjoo... Men det går fremad.... Så vidt jeg kan se mangler jeg - på nuværende tidspunkt - to filer.

symfs
SymOSXKernelUtilities.kext

Begge placeret i Library --> Extensions

Symantec beskriver en manuel afinstallation af Norton Utilities 7 på:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/num.nsf/78e5b95967da6a0188256b4a0078a51f/bc79ec55fc01e07b88256b7b0080e20f?OpenDocument

Men som nævnt... Jeg kan ikke slette filerne, selvom de hævder, at de er lige til at fjerne.

Jeg lader det ligge et par dage nu - jeg bliver nød til at lave noget "rigtigt" på computeren. Men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede egonspock Seniormester
10. november 2002 - 23:46 #14
okay, held og lykke med det. Hvis du stadig ikke kan fjerne dem, kan du evt. boote ind i OS9 og fjerne dem der fra!
Avatar billede j-b-l Nybegynder
10. november 2002 - 23:50 #15
Cheers...

Jeg tror, at det er måde at gøre det på. Der er allerede et par filer der er blevet fjernet gennem 0S9.