Avatar billede ultrafjord Nybegynder
05. oktober 2000 - 09:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tastaturproblemer

Jeg har en bærbar 486´er. Tastaturet er begyndt at drille. Det holder op med at virke og jeg skal så trykke på \"Alt Gr\" tasten for at det virker igen. Jeg har hørt at det kan være en \"bug\" der driller? Eller er det simpelhen fordi tastaturet rent mekanisk er defekt?
Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2000 - 09:50 #1
Det plejer at være fordi tastaturet er slidt.
Avatar billede syess Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:29 #2
Jeg giver leif ret... Det er jo en 486ér ik´??

Jeg havde også sådan en engang men den er for længst lagt i skrælderen....

Har du planer om at købe en ny???

\\\\SYESS
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:58 #3
Det kan være en fejl i opsætningen, som Opasia\'s version af IE 5 kan ændre... Du kunne have lavet en backup af registreringsdatabasen, ellers kan du geninstallere windows...

- Simon
Avatar billede ultrafjord Nybegynder
05. oktober 2000 - 17:06 #4
Jeg har prøvet at geninstallere Windows 98, men det har ikke hjulpet. Det der gør at jeg ikke tror helt på det mekaniske, er at udfaldene ikke er særlig \"systematiske\". Det virker som om at nogle helt bestemte tryk på taster og dermed bestemte kommandoer udløser problemet. Nå jeg venter stadig i spæmding!
Avatar billede powell Nybegynder
06. oktober 2000 - 11:19 #5
Prøv og se under support på fabrikatens hjemmeside, hvis det er en bug, vil der ligge en opgradering her. Måske er der også kommet en ny BIOS. Opgrader disse, så skal den nok køre igen.

Hvis det er pågrund af slitage, så skift keyboardet ud, kan gøres forholdsvis billigt.
Avatar billede ultrafjord Nybegynder
06. oktober 2000 - 21:49 #6
Jeg har nu prøvet siemens hjemmeside for bios opgradering, men det var der ikke til min model! Jeg oplever samme tastaturproblematik selvom jeg sætter et eksternt keyboard til.
Avatar billede powell Nybegynder
09. oktober 2000 - 07:59 #7
Det lyder til at være en bug på dit motherboard, kontakt siemens, de må havde en email support, sig hvilken model du har og at du ønsker de fixes der ligger og er nyere end de du har. Beskriv ligeledes dit problem, til dem, det kan være at deres nyere BIOS\'er bug-fixes o.lign er bagudkompatible med din model.