Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 14:36 Der er 91 kommentarer og
1 løsning

Gratis begynder designs !!!

Fik den idé at lave nogle hurtige begynder designs til gratis og pointfri afbenyttelse.
Hvis du snupper et af dem, mail mig lige tilbage, så jeg kan se om det er intr. for det på cdc@get2net.dk.

Hvis intr. er stor laver jeg nogle flere i min sparsomme fritid, og hvis du ligger inde med nogle designs, man kan gå igang med, vil jeg hvis det er intr. for det lave en lille side, hvor man kan hente disse.

På denne måde, vil vi vel slippe for de brugere af E som forespørger på det nemme og hurtige design.

1: http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/web/skabelon/index.htm

2: http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/web/skabelon/index_01.htm

3: http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/web/skabelon/index_02.htm
Avatar billede ladyhawke Novice
29. oktober 2002 - 14:41 #1
Kanon ide :o) Jeg har da godt nok ikke lige brugt én af dine forslag nu, men det er rigtig godt for nye/kommende webhajer at starte med noget der ser godt ud, uden at kræve flere års studier...

Godt initiativ :o)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:46 #2
Fint intiativ - men hvad med lige at sørge for at de ser pæne ud i (i hvert fald de nyeste) alle browsere - såsom NS6+, Opera5+ og Mozilla.
Avatar billede armena Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:46 #3
har sendt en mail til dig :D
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 15:13 #4
pelkjaer--> det er jeg ikke undersøgt, og det ville jeg heller ikke gøre hvis jeg skulle lave et design for 100 point. Her for man en ramme at arbejde vider med, så kan man selv sørge for at få den cross browser valideret, samt lavet logo/banner osv.
Hvist alt dette skal gøres af mig, uden point og penge, bliver jeg en fatig mand.
Dette er ment som en service, så man har noget at gå igang med, og i IE 6.0 ser de fine ud.

Men inden jeg skyder din idé helt i senk, så jo, så kunne man lave det således at man havde forskellige kategorier med et meget enkelt design, valideret kode, grafisk lidt mere fixt osv. Men alt dette kan man ikke selv, så der skal man nok være flere. Så ligger man inde med denne form for designs, laver jeg som beskrevet en skabelon site

/cdc
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 15:23 #5
Og kopier bare kildekoden hvis i vil have skabelonen.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:39 #6
Jeg er på, så er vi da 2 :O)
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 15:41 #7
:o)
Avatar billede cholm Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:45 #8
Rigtig god idé for os grafik-analfabeter... Snupper lige et enkelt :-)

Glæder mig til at se dit skabelon-site.

/cholm
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 15:50 #9
offline er du på icq/msn
Avatar billede armena Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:54 #10
/cdc mener ikke han er.. har spurgt ham i dette spm: http://www.eksperten.dk/spm/275875

Offline>> Kan du ikke lave en afslutning i spm'et : "et design til min personlige side"  når du får tid??
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:55 #11
/cdc
Nope, har ingen af delene installeret. (endnu)
Hvis jeg nu snupper skabelon #1, får jeg så pointene, hvis jeg ligger et svar :O)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:56 #12
armena
Hvad mener du med en slutning? Du har jo lige snuppet et af disse designs :O)
Ej, jeg skal nok lige kigge på det, men skal lige male entreen først.
Avatar billede gizp Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:58 #13
Skal det være noget ligesom "www.free-templates.net og www.freewebtemplates.com" du vil lave?
Avatar billede armena Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:58 #14
Offline> jeg har snuppet et design til min ven her fra.. (det er ikke til mig) .
Jeg mener at kan du ikke lave design når du får tid så jeg kan give dig pointerne hvis jeg kan lide det og så jeg kan lukke spm'et.
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 16:03 #15
gizp--> måske ! Ved ikke kommer an på om folk har interesse i det her, men jeg kan jo ikke lave alt selv, skal være således at man sender et design, til fri afbenyttelse, det er så mange incl. mig selv der ligger inde med en billion milliard gamelt design som ikke bliver brugt mere.
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 16:03 #16
offline :o) jeg skal nok berige din point konto
Avatar billede gizp Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:09 #17
Jeg syntes det er en god ide! :o)
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 16:10 #18
Nu for jeg svært ved at dele points :o)
Avatar billede Chewie Novice
29. oktober 2002 - 16:13 #19
Godt ben arbejde .....
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 16:16 #20
tanx chewie
Avatar billede gizp Nybegynder
29. oktober 2002 - 16:16 #21
helle for at for flest!!! ;o)

/gizp
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 16:19 #22
jeg lader spm. stå åbent til i morgen, så har jeg nok udtænkt en plan på hvordan jeg fordeler points.
Så kan jeg også udtænke designet til den evnt. nye side, er på igen for fuldt efter klokken 21:00
Avatar billede glyholt Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:09 #23
Rigtig god idé, vi er nogen der er idioter inden for design *GG*
der må være mange der har nogle designs liggende de gerne vil give væk.
Glyholt
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 23:16 #24
glyholt, det håber jeg på, så er det ikke det vi grafikker hoveder skal bruge så meget tid på :o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:17 #25
cdc har du tænkt på at lave dem som tutorials de der designs ?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:21 #26
Hvis der er nogle der mangler et design.. SÅ  http://www.freelayouts.com/ værd at kigge på.. Sammen med det lidt nye oswd.org..

/Jacob
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 23:21 #27
så lang er jeg ikke kommet endnu, men det kunne det godt blive, jeg bliver mailet/icq'et/msn'et ned om jeg kan lave design, og mange gange er det nemme hurtige design, men man bliver ikke fed af points, sp derfor en idé med at udnytte ubrugte og arbejds skabeloner til dette, og tutorials, var fakrisk en god idé.

tak for det michael-k

/cdc
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:24 #28
vil også bare lige sige :"fed idé" og pøj pøj! :-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:24 #29
så lidt. har selv lavet et par stykker nemlig derfor jeg spurgte. Syntes selv det er kanont men må se hvad folk siger.
Måske en anelse mere grafik mangler du så, da det enlig kun er banneret det andet kan man lave i nogle tabeller.
Men kør på :)
Avatar billede cdc Novice
29. oktober 2002 - 23:29 #30
jeg laver det meste med grafik, se mit minisite, men mange spørger om et simpelt design til at starte med, og jeg ligger nok inde med de første 50-100 grafiske design, men mange af dem kan jeg stadig tjene penge på.

Dette er kun starten, vil forøge det med mere grafiske nemme designs, samt javascripts osv.

Man kan jo indele det i newbee, begynder og let øved :o)

/cdc
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:33 #31
hvad er forskellen på newbee og begynder :P
Okay  syntes iden lyder fed, så kan vi måske få nogle af dem væk herfra der søger gratis design det ville være lækkert :)
Men pøj pøj med det
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:49 #32
Nu har jeg msn... men jeg tror squ jeg har gjort noget forkert.
Jeg syntes ikke jeg kan bekræfte min mailadresse nogen steder :ó/
Avatar billede 0ffline Nybegynder
29. oktober 2002 - 23:53 #33
Nå, det er vist heller ikke nødvendigt. Jeg kan findes på admin@exciter.dk
(tror jeg ) :O)
Avatar billede cdc Novice
30. oktober 2002 - 10:22 #34
Offline--> jeg prøver at fange dig i aften, vedr. sitet
Avatar billede jacob_m Nybegynder
30. oktober 2002 - 14:46 #35
Hvis I mangler et domaine.. Så vil jeg gerne, give jer et sub. ?

/Jacob
Avatar billede cdc Novice
30. oktober 2002 - 14:51 #36
ok ikke dårligt jacob m ! tumbs up
Avatar billede gizp Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:43 #37
Hvad med kun at ligge et screenshot, så kan der stå en e-mail ved hver design og så må man kontakt os for at få det! Kun et forslag ;o)
Avatar billede cdc Novice
30. oktober 2002 - 15:50 #38
Så tror jeg det vil gå op i hat og briller, og folk vil prøve på at score nogle billige penge på det, men screenshottet jo, samt den der har lavet det osv
Avatar billede gizp Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:56 #39
Ok!
Avatar billede 0ffline Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:57 #40
Hvis vi kan finde udaf noget sammen, har jeg et business ++ hos www.adactive.dk der ikke bliver brugt til ret meget pt. :O)
Avatar billede cdc Novice
30. oktober 2002 - 16:02 #41
Jeg har fået mange mails, så det er helt klar af intr. det her, og jeg er allerede igeng med at tegene et design på papiret.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
30. oktober 2002 - 21:54 #42
Er du intr. i hostning ??
Avatar billede cdc Novice
30. oktober 2002 - 22:00 #43
nu har offline noget, men vi vender tilbage til dig, i løbet af nogle dage, så har vi et design kørende
Avatar billede jacob_m Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:05 #44
ok... min mail er jacob@greyz.dk
Avatar billede cdc Novice
30. oktober 2002 - 22:06 #45
tanx
Avatar billede cygnet Praktikant
02. november 2002 - 16:19 #46
Jeg er også klar med et par designs...

Lad os få sparket et site op.

/cygnet
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
03. november 2002 - 00:59 #47
jeg bakker også med på ideen...

og ville også gerne hjælpe lidt til..
Avatar billede cdc Novice
03. november 2002 - 12:04 #48
Har haft lidt travelt denne weekend, så jeg vender tilbage i morgen.
Hvis der er nogle der ligger inde med en idé, så kan i bare maile til mig.
Avatar billede kbonline Nybegynder
23. november 2002 - 12:53 #49
Helt igennem en god ide, som jeg også gerne vil støtte.

Jeg kan evt. lægge et first level domænenavn til, samt et hotel (gratis mod en lille banner på siden)

Har det interesse, kan jeg kontaktes på

kristian@kbonline.dk
Avatar billede cdc Novice
23. november 2002 - 13:00 #50
vi har ligget lidt underdrejet grundet arbejde, men nu er jeg på banen og forventer at have noget design klart i næste uge.
Vil tage fadt i de indtr. parter til sitet i løbet af ugen.

/cdc
Avatar billede 0ffline Nybegynder
08. december 2002 - 15:23 #51
Jeg er oprigtigt ked af at måtte sige at jeg har taget munden lidt for fuld i dette spørgsmål. Jeg ligger så totalt underdrejet af andet arbejde, at jeg desværre må sande at jeg ikke får tid til at medvirke i dette storartede projekt. Derudover har min partner nu lagt temmelig meget pres på mig med hensyn til mine serverpladser. Derfor kan jeg desværre heller ikke engang overholde mit løfte om en sådan. Undskyld undskyld undskyld....

Jeg trøster mig dog med at der umiddelbart er så megen anden opbakning af projektet.
Jeg ønsker jer alt held og lykke

Halen mellem benene  /0ffline
Avatar billede gizp Nybegynder
10. december 2002 - 18:16 #52
De design vi har, skal vi sende dem til dig, eller vente til siden er færdig??
/gizp
Avatar billede cdc Novice
10. december 2002 - 18:27 #53
Jeg forventer at siden er færdig her lige inden jul, så kan man se på siden hvordan man gør med sine designs

/cdc
Avatar billede jacob_m Nybegynder
10. december 2002 - 21:24 #54
hvor ligger den?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2002 - 21:28 #55
kan man bare sende designs ind til jer som så "måske" bliver godkendt af jer eller hvad? for så vil jeg da måske gerne prøve :)
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
13. december 2002 - 21:41 #56
fed ide med sådanne en skabelonside til fri afbenyttelse fed ide snupper nok et af dem
Avatar billede jacob_m Nybegynder
21. december 2002 - 17:56 #57
Hvordan går det med sitet.. Og hvor ligger den??
Avatar billede cdc Novice
21. december 2002 - 18:03 #58
hej jacob m, den ligger på min maskine er ikke lagt ud endnu, mit først udkast var her, hvor nogle af idéerne bygges vider på og nogle skrottes...
http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/skabelon/
/cdc
Avatar billede jacob_m Nybegynder
21. december 2002 - 18:06 #59
Har du noget domaine til den?
Avatar billede cdc Novice
21. december 2002 - 18:17 #60
ikke endnu
Avatar billede jacob_m Nybegynder
21. december 2002 - 20:04 #61
Vil du selv købe et eller hvad, fo jeg har ét, vi godt kan lave en aftale om.. Hvis du er intereserede i?

/Jacob
Avatar billede cdc Novice
21. december 2002 - 20:24 #62
hvad for et har du?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
22. december 2002 - 17:32 #63
greyz.dk
Avatar billede gizp Nybegynder
05. januar 2003 - 15:19 #64
Hvordan står det til med sitet??

/gizp
Avatar billede rdc Nybegynder
12. januar 2003 - 16:36 #65
/cdc jeg synes helt klart at det er en strålende ide som du har fået fat på. Jeg er ikke spor god til at lave designs selv, så det ville være skønt at kunne få ideer, fra de designs i ligger op på siden. Faktisk er jeg frisk, på at hjælpe med siden, hvis i mangler hjælp inden for noget jeg kan hjælpe med.
Avatar billede cdc Novice
12. januar 2003 - 16:40 #66
Tak for det rdc, selve projectet er blevet lidt forsinket grundet en del sygdom i famillien og travelhed på arbejde, men arbejder stadig for fuldt på sagen
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 03:00 #67
syntes det lyder som rigtig godt noget i ville lave... glæder mig personligt til at se det :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
13. februar 2003 - 23:12 #68
hvad ville det kræve af et webhotel til dette formål...???

skal site hedde www.xxx.dk eller må det godt hedder www.xxx.xxx.dk ???

håber du/i lige give et kald fra dig/jer!!!

med venlig hilsen kim
Avatar billede ladyhawke Novice
14. februar 2003 - 07:47 #69
Hvis ideerne er gode (son de første /cdc kom med), så er det fuldstændig ligegyldigt om det er et top eller sub domæne, bare det er et navn der er let at huske/skrive :o)
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. februar 2003 - 15:07 #70
jeg har skrevet lidt sammen med /cdc og som jeg forstår så skulle det gerne være donæme...

men hvis det må være www.xxx.varmeskud.dk så ville jeg gerne ligge webhotel til...
lige nu har jeg 100MB på mit hotel hvor jeg selv kommer til at bruge de 20 af dem.
Avatar billede Chewie Novice
14. februar 2003 - 15:14 #71
jeg kan lige undersøge muligheder for at det kan komme til at ligge på www.xxx.expUpload.dk

(expUpload.dk er et søster site til e! som Emil,jelsin101 og jeg er igang med ...... hvor man får muligthed for at uploade filer og billeder til spm på e!)
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. februar 2003 - 15:18 #72
det lyder jo meget godt.

jeg kan nemt udvide mit med ekstre 100MB af gangen :-0
Avatar billede Chewie Novice
14. februar 2003 - 15:22 #73
hot.shot >> hvis du meget gerne vil have det liggende på din server ... så kan i bare gøre det :o)

Vi mangler iøvrigt og et Hotel til expUpload ..... så kan du måske også hoste den ??
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. februar 2003 - 15:26 #74
chewie - jeg har snakket med /cdc og han ville vist gerne havde sit eget navn til den...
men det espupload hvor meget fylder det?

vi kan evt. snakke sammen på MSN varmeskud@msn.com eller icq på 162975441
Avatar billede cdc Novice
14. februar 2003 - 15:30 #75
Vedr. et upload site kan det jo sagtens ligge på et andet hotel, det ville være helt fint for mig...
Forventer forresten at sitet er oppe i sluttningen af marts, da jeg først nue er færdige med to projecter som har taget all min tid.
Avatar billede Chewie Novice
14. februar 2003 - 15:36 #76
jeg kontakter dig senere .... da sitet første skal til vurdering hos admin !!

ang. hvor meget det fylder ... ja det er jo en godt spg ... det komme an´på hvor mange der bruger det !?

/cdc > vi har fået expNOTE´s desigener (Emil) til at designe det og vi har aftalt med ebruger.dk at vi linker til hinanden ... den er i vel også med på :o)
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. februar 2003 - 15:40 #77
ASP
    PHP
    Access
    MySql
    FTP
    MailKonto 30
    MailAdmin
    WebMail
    MailListe max 75
    Backup (dagligt)
Avatar billede kbonline Nybegynder
14. februar 2003 - 22:02 #78
:-) undskyld at jeg igen bryder ind, men jeg læser med interesse alle de indlæg der er i dette spg. og glæder mig til at se resultatet.

Jeg smider lige mit forslag igen : hvis du/ier interesseret, vil jeg meget gerne stille et hotel med. fx 200mb til rådighed, jeg har også et par domænenavne jeg ikke bruger til noget.

www.winfiles.dk
www.scoretips.dk

Men ignorer mig bare hvis det ikke har nogen interesse, jeg kan kontaktes på kristian@kbonline.dk
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. februar 2003 - 22:07 #79
kbonline - syntes det var en rigtig god ide... ;-)
Avatar billede cdc Novice
14. februar 2003 - 22:17 #80
Da jeg endnu ikke har lavet aftale med nogen, lader jeg alle muligheder stå åbne, og vil ikke indgå aftaler med noget inden sitet er ved at være færdig og jeg har snakket/malet med alle sammen
Avatar billede kbonline Nybegynder
14. februar 2003 - 22:44 #81
fair nok - du har min email adresse hvis det har interesse

(hvis det passer bedre kan i få en undermappe til www.dk-design.dk  fx /free  ???)
Avatar billede rdc Nybegynder
18. april 2003 - 01:35 #82
Hvis det bliver lavet i php, så kan en af mine venner muligvis godt lække server til...
Avatar billede torstein Novice
07. maj 2003 - 09:35 #83
Jeg vil lige sende en stor tak til /CDC for dette gode initiativ, da jeg bruger ALT for meget tid på at lave et design, som alligevel ikke bliver til det som jeg i første ende havde håbet.

Siden kan ses her: http://www.totte.dk/test
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. maj 2003 - 09:59 #84
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Too many connections in /home/web/gb1198/test/sql.php on line 16

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /home/web/gb1198/test/sql.php on line 17

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /home/web/gb1198/test/sql.php on line 17

Hvad er det for en side har ikke lige fulgt med det sidste stykke tid. Sådan et gratis design side eller ?
Avatar billede danl Nybegynder
08. oktober 2003 - 14:15 #85
Hej Cdc... Jeg kunne godt tæmke mig at bruge en af dine designs... Men jeg kan ikke se kilden:( Er de
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. oktober 2003 - 00:13 #86
danl - Hvad mener du? gå ind på det design du ville havde og højre klik med musen og tryk på "vis kilde" så kan du se kilde koden.
Avatar billede danl Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:03 #87
Det ved jeg godt... Men den kommer altså ikke frem:( Er der ikke en der gider at sætte kilde koden ind, i det her forum??? Så vil jeg være taknemlig...
Avatar billede cdc Novice
09. oktober 2003 - 09:12 #88
slet dine temporary internetfiles, da den er fyldt op. Gå ind i funktioner internetindstillinger - slet filer.
Efter dette kan du se koden, hvis ikke smid mig en mail, og skriv hvilket design du vil have så mailer jeg det til dig. mail adresse står i bruger info
Avatar billede danl Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:24 #89
Det er lige meget... Har prøvet på min brors pc og der virket det...
Avatar billede varmeskud Praktikant
09. oktober 2003 - 11:40 #90
Må man spørge til hvordan det står til med det website?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2003 - 13:37 #91
Har snuppet en skabelon, takker mange gange!!! Jeg sender dig lige en mail!
Avatar billede lordhead Nybegynder
11. april 2004 - 23:58 #92
/cdc > Blev det ikke rigtigt til noget det med uploads og dimænet? :)