Avatar billede gloin Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

800x600 eller 1024x768 (Skyskraberbannere i højre side)

Jeg ved godt, at det er en gammel diskussion, men ikke desto mindre stadig vigtig....

Jeg overvejer at sætte et skyskraber banner i højre side af mit website.

Derfor er jeg ude efter information om skærmstørrelser.

Hvor mange kører stadig 800x600 (det er siden optimeret til, banneret bliver større).

Er der en stump kode, så man kan tracke det ?

Thanks..
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:29 #1
Mange undersøgelser viser at der er næsten 50% der bruger 800x600 og det fatter man jo ikke :)

Jeg ved ikke hvordan det er i danmark. Herinde på eksperten er der nok kun ganske få. I alt har jeg 1000 besøgende pr. dag og her er der ca. 35% der bruger 800x600.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. oktober 2002 - 15:31 #2
Her er et hint til noget kode: http://www.pageresource.com/jscript/jscreen.htm

Men på arbejde køre jeg 1280*1024
Hjemme køre jeg 1024*768
Avatar billede gloin Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:47 #3
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. oktober 2002 - 17:02 #4
Jeg kører meget sjældent med et browservindue større end 800*600. At min skærm så er større er en helt anden sag.
Avatar billede scarlac Nybegynder
10. november 2002 - 01:16 #5
Folk bruger stadig laptops til at browse med, især i toge ect. til at få tiden til at gå. Det er meget normalt at man kører en lav opløsning da bl.a. undertegnede har en smågammel laptop (det går jo stærkt) der ikke kører mere end 800x600.
  Ud over det er der god grund til at bruge 800x600 designs da de færreste nørder konstant browser i fullscreen. Personligt laver jeg altid mere end 1 ting på computeren, ellers føler jeg at jeg spilder min tid. At lave et stort design er brøvlet og du kan sagtens udnytte 760 pixels (horisontalt) effektivt, tro mig :)
  Ud over det er der stadig mange newbies der ikke kan finde ud at at indstille deres computer ordenligt og jeg kender personligt et par piger som kører 800x600. Med MS "nye" OS, XP bliver dette problem mindre med tiden..

- Håber det gav dig en god forklaring. // dev|missarh @ #php.dk