Avatar billede krogstrup Nybegynder
22. juli 1999 - 16:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

RegisterDomain

Hej alle ASP Genier

Er der nogen der kan hjælpe mig med et script, der kan udføre følgende:

På denne adresse - http://krogstrup.dk/domain - findes en halvfærdig formular til registrering af domænenavne. Når man trykker på SUBMIT skal alle form-felterne sendes til et ASP-script, som så skal flette felterne ind i et txt-dokument (http://krogstrup.dk/domain/domain.txt).

Hvert felt i formularen har et navn, som også findes i "domain.txt" - I domain.txt er dette navn indklamret i følgende tegn: { & }

Når de forskellige felter fra formularen er blevet sat ind de rigtige steder i txt-filen, skal txt-filen enten gemmes under et nyt navn, eller også skal informationerne gemmes i en database. Herefter skal txt-filen sendes i en email (ikke som vedhæftet fil) til en given emailadresse (DK-hostmaster).

Sluttelig skal ASP-scriptet redelegere brugeren til en side, der bekræfter at arbejdet er udført!

Nogen spørgsmål ???

Med venlig hilsen

David Krogstrup
Avatar billede epo Nybegynder
22. juli 1999 - 22:31 #1
Undskyld jeg siger det, men er du ikke bare en SMULE krævende!??

Jeg vil med glæde fortælle dig hvordan du laver det sådan at form-felterne gemmes i en given txt-fil.

Meeeen med alle de krav du stiller, så tror jeg at jeg hoppe tilbage til min homeprogrammering :))
Avatar billede perhoyer Nybegynder
22. juli 1999 - 23:43 #2
Det er da muligt, men du kan ikke gøre det med ren asp. Du kan derimod skrive et COM-object og installere det på serveren. Så bliver det muligt. Kan du noget VB eller C++??
Avatar billede krogstrup Nybegynder
23. juli 1999 - 10:01 #3
Nope - det er desværre to områder, jeg endnu ikke har haft tid til at give mig i kast med! Hvorfor kan man ikke lave det i ren asp?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
23. juli 1999 - 12:27 #4
Jo, det skulle være muligt i ren asp, giv mig lidt tid til at mixe noget sammen - okay? Jeg går i gang i dag, så vender jeg tilbage senere i aften...

peter@overload.dk
Avatar billede krogstrup Nybegynder
23. juli 1999 - 12:33 #5
Det lyder rigtig godt :)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
23. juli 1999 - 23:39 #6
Okay, jeg er kommet lidt videre nu, arbejder stadig :)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
24. juli 1999 - 00:39 #7
Kig i din e-mail (bare rolig I andre jeg poster scriptet her når det er færdigt og gennemtestet :)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
22. august 1999 - 22:34 #8
Her er det jeg flg. har lavet, kan stadig ikke få db-delen til at virke.

Nå, men husk du altid kan maile mig vis du har spørgsmål eller andet du vil spørge mig om. (E-mail adr.: peter@overload.dk)

PS: Jeg har først haft mulighed for at poste det her nu efter min skærm var gået i stykker - det går bare godt her for tiden... (anti)

-----DEFAULT.ASP------------------

<%
mode = request("mode")
if mode = "submit" then

  domreg = "**** Please DO NOT remove ANYTHING between this line and cut-here ****"& vbcrlf & vbcrlf
  domreg = domreg & "DK Domain Version Number: 2.00" & vbcrlf & vbcrlf
  domreg = domreg & "**************** Only for NEW registrations under DK *****************" & vbcrlf
  domreg = domreg & "************** Please read instruction section I and II **************" & vbcrlf & vbcrlf
  domreg = domreg & "Authentication" & vbcrlf
  domreg = domreg & "0a.  FIL Handle.................: {" & (request.Form("fil_handle")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "0b.  Reference..................: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "0c.  Form signed by applicant...: [X]" & vbcrlf & vbcrlf

  domreg = domreg & "Domain Name" & vbcrlf
  domreg = domreg & "1a.  Complete Domain Name.......: {" & (request.Form("domain_name")) & "}" & vbcrlf & vbcrlf

  domreg = domreg & "Contact Person in The Organization Using The Domain Name" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2a.  NIC Handle (if known)......:" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2b.  Name.......................: {" & (request.Form("contact_person")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2c.  Organization Name..........: {" & (request.Form("organization_name")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2d.  Street Address.............: {" & (request.Form("street_adress")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2e.  Postal Code/City...........: {" & (request.Form("postalcode_city")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2f.  Country....................: {" & (request.Form("country")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2g.  Phone Number...............: {" & (request.Form("phone")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2h.  Fax Number (if any)........: {" & (request.Form("fax")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "2i.  E-Mailbox (if any).........: {" & (request.Form("email")) & "}" & vbcrlf & vbcrlf

  domreg = domreg & "Contact Person for Technical Issues in The Organization" & vbcrlf
  domreg = domreg & "3a.  RIPE Handle (if known).....: {" & (request.Form("technical_ripe_handle")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "3b.  Name.......................: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3c.  Organization Name..........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3d.  Street Address.............: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3e.  Postal Code/City...........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3f.  Country....................: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3g.  Phone Number...............: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3h.  Fax Number (if any)........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3i.  E-Mailbox (if any).........: " & vbcrlf & vbcrlf

  domreg = domreg & "Billing Contact" & vbcrlf
  domreg = domreg & "4a.  RIPE Handle (if known).....: {" & (request.Form("billing_ripe_handle")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "4b.  Name.......................: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3c.  Organization Name..........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3d.  Street Address.............: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3e.  Postal Code/City...........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3f.  Country....................: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3g.  Phone Number...............: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3h.  Fax Number (if any)........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3i.  E-Mailbox (if any).........: " & vbcrlf & vbcrlf

  domreg = domreg & "Person Administrating the Primary Name Server" & vbcrlf
  domreg = domreg & "4a.  RIPE Handle (if known).....: {" & (request.Form("nameserver_ripe_handle")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "4b.  Name.......................: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3c.  Organization Name..........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3d.  Street Address.............: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3e.  Postal Code/City...........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3f.  Country....................: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3g.  Phone Number...............: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3h.  Fax Number (if any)........: " & vbcrlf
  domreg = domreg & "3i.  E-Mailbox (if any).........: " & vbcrlf & vbcrlf

  domreg = domreg & "Primary Name Server (required)" & vbcrlf
  domreg = domreg & "6a. Primary Server Hostname.....: {" & (request.Form("primary_name_server_hostname")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "6b. Primary Server IP-number....: {" & (request.Form("primary_name_server_ipnumber")) & "}" & vbcrlf & vbcrlf

  domreg = domreg & "Secondary Name Server(s) (required)" & vbcrlf
  domreg = domreg & "7a. Secondary Server Hostname...: {" & (request.Form("secondary_name_server_hostname")) & "}" & vbcrlf
  domreg = domreg & "7b. Secondary Server IP-number..: {" & (request.Form("secondary_name_server_ipnumber")) & "}" & vbcrlf & vbcrlf

  domreg = domreg & "---cut-here---CUT-HERE---Cut-Here---cut here---CUT HERE---Cut Here---" & vbcrlf

  Function DBFix(tempString)
    tempString = Replace(Trim(tempString), "'", "''")
    tempString = Replace(tempString, "|", "")
    DBFix = tempString
  End Function

  Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    JMail.Silent = true
    JMail.Logging = true
    JMail.ServerAddress = "mail.overload.dk"
    JMail.Charset = "iso-8859-1"
    JMail.ContentTransferEncoding = "8bit"
    JMail.Sender = "peter@overload.dk"
    JMail.Subject = "New registration under DK-domain from peter@rbk.dk"
    JMail.AddRecipient ("peter@overload.dk")
    JMail.Body = domreg
    JMail.Priority = 3
  if NOT JMail.execute then
    response.write("<font face=""verdana,ariel"" color=""#ababab"" size=2><b>ERROR MESSAGE 1:</b><br>" & JMail.ErrorMessage & "<p>" & vbcrlf)
    response.write("<b>ERROR MESSAGE 2:</b><br>" & JMail.ErrorSource & "<p>" & vbcrlf)
    response.write("<b>LOG:</b><br>" & JMail.Log & "<br></font>" & vbcrlf)
  else

  set rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBPath = "DBQ=" & server.mappath("/database/db.mdb")
  rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

  Sql = "Insert into Database (Indhold) VALUE (domreg)"

  rs.Execute(Sql)
  rs.Close

    response.redirect "default.asp?mode=submitok"
  end if

if mode = "" then %>

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>RBK DomainOrder</TITLE>
</HEAD>
<BODY topmargin=10 marginheight=10 leftmargin=10 marginwidth=10 bgcolor="#ffffff">
<hr>
<div align="center"><b><font style="font-size: 12pt;">Dom&aelig;ne Registrering</font></b></div>
<hr>
<p>
<form method="post" action="default.asp?mode=submit">
<div align="center"><table cellspacing="2" cellpadding="2" border="0">
<tr>
    <td align="right">FIL Handle :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="fil_handle" value="FIL-09" size="40" readonly></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right"><b>Complete Domain Name :</b></td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="domain_name" size="40"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right"><b>Contact Person :</b></td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="contact_person" size="40"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right"><b>Organization Name :</b></td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="organization_name" size="40"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right"><b>Street Adress :</b></td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="street_adress" size="40"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right"><b>Postal Code/City :</b></td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="postalcode_city" size="40"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Country :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="country" value="DK" size="40" readonly></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right"><b>Phone Number :</b></td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="phone" size="40"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Fax Number :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="fax" size="40"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">E-Mail Adress :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="email" size="40"></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Technical Issues - RIPE Handle :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="technical_ripe_handle" value="IH427-RIPE" size="40" readonly></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Billing Contact - RIPE Handle</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="billing_ripe_handle" value="FT527-RIPE" size="40" readonly></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Name Server - RIPE Handle :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="nameserver_ripe_handle" value="IH427-RIPE" size="40" readonly></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Primary Name Server Hostname :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="primary_name_server_hostname" value="ns.ithouse.dk" size="40" readonly></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Primary Name Server IP-number :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="primary_name_server_ipnumber" value="194.234.48.2" size="40" readonly></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Secondary Name Server Hostname :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="secondary_name_server_hostname" value="mail.ithouse.dk" size="40" readonly></td>
</tr>
<tr>
    <td align="right">Secondary Name Server IP-number :</td>
    <td width="10" align="right">&nbsp;</td>
    <td><input type="text" name="secondary_name_server_ipnumber" value="194.234.48.3" size="40" readonly></td>
</tr>
<input type="submit" value="Send">
</table></div>
</form>
</BODY>
</HTML>

<% end if
if mode = "submitok" then %>

Done

<%
response.end
end if
%>

--DEFAULT.ASP END--------------

Håber det kan bruges, undskyld vente tiden - men som du sikkert har forstået min min mail's at der har været problemer og desuden at jeg har haft den del tidsmangel efter jeg er startet i skole i gen :)

Snakkes!

Venlig hilsen
Peter Loft Jensen
peter@overload.dk
Avatar billede krogstrup Nybegynder
22. august 1999 - 23:00 #9
Tusind Tak for din hjælp indtil nu :)

Jeg er selv lige gået i gang med "ASP for Dummies" så jeg håber at jeg kan læse mig igennem dine koder, og måske selv arbejde videre med det....

Men ellers: Tusind tak for din tid !!!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
23. august 1999 - 13:05 #10
- selv tak (for din tålmodighed :)

Kanon, husk vis der er spørgsmål eller li. til min måde at programmere på så fang mig på peter@overload.dk eller 20 734 708 (i et par dage endnu, for så får jeg TeleDK abb.)

Vis du ellers er interesseret i andre gode sider om ASP programmering så prøv også:

http://www.activeserverpages.dk
http://www.firehead.dk/asp/
http://www.1001line.dk/Filop/
http://netcoders.dk
(og måske min egen side: http://www.overload.dk, men der går nok lidt tid for jeg endnu ikke færdig med nogle af de andre ting der skal ligge på siden - men til den tid er du nok også sjerne i ASP :)

- god fornøjelse med ASP-programmeringen fremover ;) - vi snakkes!

Venlig hilsen
Overload.dk
Att: Peter Loft Jensen
E-mail: peter@overload.dk