Avatar billede begus Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:05 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle PCTV kort konflikter med Win Fast Geforce Ti-4200

Jeg har lige sat Pinnacle Studio PCTV Pro kort i min pentium4, som i forvejen ha Geforce Ti-4200 og VideoIn/video out(Composite & S-video).

Men noget går galt: fejlmeddelse hver gang jeg forsøger at starte PCTV for at se fjernsyn: "PCTV is already in use...or another application is open that uses PCTV (fx Twain driver)..

Iflg. taskmanager er der intet åbent der benytter PCTV og jeg har ikke kunnet finde hjælp på Pinnacles web.

What to do?
Avatar billede begus Nybegynder
13. oktober 2002 - 21:08 #1
Damned.. havde sådan håbet at se flimmer i aften..

Er spørgsmålet for kedeligt, pointene for små, eller...??

SIG, nærmere suk..
begus
Avatar billede gol Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:25 #2
Download Version 4.02a fra pinnaclesys.com
Avatar billede gol Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:25 #3
Driveren altså
Avatar billede asmodeus Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:31 #5
Jeg har selv et TI4200 gfx kort og et Pinnacle Studio PCTV kort, så jeg kender til problemet! Mit problem lå i første omgang i den driver jeg havde installeret til mit webcam. Derefter stødte jeg på problemet igen, det viste sig, at hvis jeg klikkede 3 gange i stedet for 2 på ikonet på skrivebordet for at starte PCTV programmet, så blev den ved med at give mig beskeden "PCTV is already in use...or another application is open that uses PCTV (fx Twain driver)".

Jeg ved ikke om det hjælper dig!? Men ellers vil jeg anbefale dig at benytte "StudioPCTVPCI402a" driveren. Hvis du ikke har den kan jeg maile dig den ?

mvh/
Asmodeus
Avatar billede gol Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:36 #6
Står ovenover
Avatar billede asmodeus Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:40 #7
Nej, det gør ikke!
Avatar billede begus Nybegynder
14. oktober 2002 - 00:04 #8
Tak begge, men ..

hmm.. havde i forvejen 402, så opdaterede for en sikkerheds skyld til a. Ikke at det hjalp.. prøvede så at opdatere til 510, hvilket den ikke accepterede, den vil ha 501 først. Har endnu ikke fundet den.. men leder!

Efterhånden tror jeg mere og mere det er en konflikt mellem Videoin/videoout og PCTV kortet.. læste i Pinnacles ReadMe:
"If there is already a TV tuner board installed in your system, make sure to remove it before installing the Studio PCTV board."

Desværre forstår jeg ikke en meter af, hvad det betyder..

Summasumarum: er stadig uden flimmerkasse:FUBAR?!
!!! Important: Driver conflicts may result with more than one TV board!!!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
14. oktober 2002 - 00:15 #9
Jeg har lige selv prøvet og installere version 5.01 og 5.10 - og de virkede heller ikke på min maskine.

Dit GF4 kort har ikke tv-tuner vel ?

mvh/
Asmodeus
Avatar billede begus Nybegynder
14. oktober 2002 - 00:22 #10
Hmm.. WinFast GeForce4 MX 440 ViVo, 64MB DDR, AGP, TV-In/OutS-Video in/out ogComposite in/out, kan optage MPEG1/2/4 video og MP3 lyd.

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget om tuner..

Begus
Avatar billede tubber Juniormester
14. oktober 2002 - 11:50 #11
Hej der :O)

Jeg har et lignende problem, hver gang jeg starter PCTV giver den blå skærm.
Det kort jeg har er et Pinnacle Studio PCTV Rave.
Det jeg har fundet frem til er at det muligvis er mit bundkort, det skulle ikke kunne fungere med ALI chip settet på mit A7A266-E.....

Er der en måde at løse problemet på ?

Jeg vil gerne give points for det....

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
14. oktober 2002 - 11:55 #12
Avatar billede begus Nybegynder
14. oktober 2002 - 19:16 #13
Desværre.. skidtet virker stadig ikke. Jeg kan konstatere følgende:

1. Det er ikke et driver problem, jeg har nu installeret 402a, den burde virker med win2000.
2. Jeg får stadig fejlmeddelelse når jeg forsøger at åbne.
3. Jeg aner stadig ikke, hvad jeg skal gøre, men har mistanke om at problemet har noget med BIOS eller en konfliktende TV Tuner på mit Geforce 4 at gøre.

Summa sumarum: spørgsmålet er stadigt åbent!

Med let irritation og håbet om en løsning!
Avatar billede tubber Juniormester
15. oktober 2002 - 02:30 #14
Du skal i hvert fald ikke bruge 402a for den er KUN til WinXP

Prøv at kigge under system og hardware enheder.....
og så disable alt det der har noget med tv in/tv out så skulle der være mulighed for at det kører, hvis det er det der konflikter.....

Hvis det ikke hjælper - prøv at sætte et gammelt grafikkort i i stedet for det GeForce kort......altså et uden tv in og tv out.......så ved du da 100% om det er konflikt med grafikkortet....

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
15. oktober 2002 - 02:32 #15
Hvad er det for et mother board du har ?
Avatar billede begus Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:59 #16
NB
Jeg forhøjer pointene til 1il 150!

Det er intel 4/celeron, SiS chipset.. lidt specielt kort, vist nok bygget specielt til shuttles XPC (mini(!)kabinet). DirectX81 er installereret.

Alt har været diasbled, fjernet, errased..kortet har været ude flere gange og i igen.. Hos Zitech siger de no way det kan være grafikkortet (både PCTV og GeForce er købt hos dem.

Intet ser ud til at hjælpe. Det skulle da lige være at købe et eksternt USB PCTV

Kaos, disorder and panic.. my job here is done!
Avatar billede begus Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:00 #17
PS
Har opdateret driver til PCTV til 5.01 til Win2000

Begus
Avatar billede begus Nybegynder
23. oktober 2002 - 09:54 #18
Efter kontakt med Pinnacle support Europe, er der kun tilbage at konstatere, at bundkortet (SiS chipset) ikke er kompatibelt. Ud med internt PC kort, ind med eksternt via USB.

Jeg lukker spørgsmålet, og takker for tiden brugt på det!

Hilsner
begus
Avatar billede tubber Juniormester
28. oktober 2002 - 03:09 #19
Jeg vil lige sige jeg har fået mit til at virke selv om mit bundkort ikke er understøttet.......

Jeg gjorde følgende:
  1: Fjernede den gamle driver og software så kortet var helt væk.
  2: Efter reboot siger den den har fundet ny hardware, jeg trykkede cancel.
  3: Så installerede jeg Studio PCTV Rave 5.01 til win2k.
  4: Den spørger om reboot, og jeg trykker nej.
  5: Jeg installerede så Studio PCTV Rave 5.10 update til win2k
  6: Rebooter
  7: Kører den der chekker om kortet fungere

Og vupti.......

Men der dukkede lige et nyt spg op.......
Findes der ikke et andet stykke software der kan styrer TV Tuneren end det der hører til ?

Og kan Adobe Premier optage video derfra ?

/Tubber
Avatar billede tbuch Juniormester
04. april 2003 - 07:47 #20
Hej begus, tubber og andre ligesindede

Tænker selv lidt på at købe kortet og er derfor lidt interesseret i at høre, om du er blevet tilfreds med kortet og hvilke erfaringer I har med kortet - nu hvor i har kørt med det et stykke tid.

Kan du/I nævne nogle ting, som du er rigtig glad for ved kortet og nogle ting, som du er knap så glad for??

Bemærk venligst, at jeg har tilladt mig at spørge et par stykker her på experten om deres erfaringer med TV-kort, og at man evt. kan svare på http://www.eksperten.dk/spm/335527, hvis man vil have del i nogle point, hvilket man skal være meget velkommen til

Venlig Hilsen

Thomas