Avatar billede alsbirk Nybegynder
12. oktober 2002 - 19:02 Der er 3 kommentarer

ny computer gik død efter 2 minutter

Hej

Jeg arbejder til hverdag med computere som helpdesk assisten, men det der skete i morges kan jeg ikke lure..

Jeg fik i går nyt bundkort mm, Asus A7V333KT raid tror jeg nok det hedder, med tilhørende AMD XP2100 cpu og 512 mb PC2700 ram, GF4TI4200 grafikkort og 60GB IBM HD

jeg samlede hele skidtet efter instruktionerne, rørte ingen jumpers på bundkortet da det hele så rigtigt ud jvf maualen og startede computeren op, alt så ud til at virkede..den fandt drevene og jeg genstartede med en windows XP cd i drevet og gik ind i bios for at få computeren til at boote fra CD...Jeg nåede kun lige at kome ind i boot-menuen før computeren slukkede. Der er stadig lys på motherboardets diode når man sætter strøm til, men ellers sker der ikke mere når jeg tænder. Har prøvet at flytte ram, skifte gradikkort og fjerne stort set alle ting, intet hjælper...

hvad kan det være, der kommer ingen bip fra  pc speaker nr jeg startet, cpu køleren tager lige en kvart omgang og så sker der ikke mere, der kommer også lige et kort piv fra strømforsyningen. Jeg skal hive stikket ud og ind for at få dette piv(fra strømforsynings blæser der kører en kvart omgang) frem igen....hjælp :-S
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2002 - 20:14 #1
jeg ved ikke om du har rørt noget i bios, men du kan være heldig at den er stillet forkert, for eks. overklocket den mere end godt er, så prøv at resætte bios ved at tage batteriet ud et minuts tid, sæt dato og klokkeslet, Save&Exit.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2002 - 20:16 #2
jeg tror ikke det er din strømforsyning, snarere en overclocking eller en vilfaren metaldel/skrue der kortslutter bundkortet til kabinettet.
Så check de steder hvor bundk0rtet er skruet fast til kabinettet.
Avatar billede scb Praktikant
12. oktober 2002 - 21:09 #3
Jeg har selv et Asus A7V333KT bundkort og det stiller sig selv ned i cpu hastighed hvis det går død pga overclocking ved opstart.
Jeg tror det er strømforsyningen, enten er den for lille, eller også har du en kortslutning ved monteringen.
Prøv at tage alt fra på nær cpu, ram og skærmkort og så set om den starter.
-SCB