Avatar billede brownghost Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

login problemer

jeg kan ikke længere logge ind i mapper der er iis sikkerhed på..

og selv om jeg opretter eks en ny bruger test/test
så vil IIS ikke acceptere denne bruger som login og pass til en mappe hvor anonymt access er slået fra??

er der nogen der har en god iden til hvordan jeg løser det??

Har geinstaleret iis.. men det gav ikke noget resultst :o((

BG
Avatar billede brummelum Nybegynder
11. oktober 2002 - 08:05 #1
Hænger den måske ikke sammen med det andet spm du har aktivt ?
Avatar billede brownghost Nybegynder
11. oktober 2002 - 15:15 #2
jo :o( det er noget lort
Avatar billede rajo Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:32 #3
Prøv at resette mappesikkerheden på den pågældende mappe. Det du skal være sikker på er at den nye bruger har rettigheder til at læse eller what ever de nu skal kunne. Derefter skal du resette den igen.

/Rajo
Avatar billede webcon Nybegynder
19. oktober 2002 - 01:30 #4
prøv evt. at afinstallere server extensions 2002 og installere det på ny.

/webcon
Avatar billede brownghost Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:18 #5
rajo.. ikke engang administrator kan acess den mappe
Avatar billede brownghost Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:19 #6
der er ikke frontpage server extensions 2002 på den...
det samme gæller min win xp.
Avatar billede rajo Nybegynder
27. november 2002 - 09:55 #7
Har du krypterert den ?
Er du administrator på den ?

/Rajo
Avatar billede brownghost Nybegynder
27. november 2002 - 20:14 #8
nej det var det ikke/er det ikke..

BG

ja jeg er admin på den.. kender alle koder og password...
Avatar billede brygger29 Nybegynder
25. januar 2003 - 14:20 #9
Jeg har haft samme problem med at brugere ikke har kunne logge på et intranet.

Jeg fandt ud af at problemet skyldes rettigheder på de enkelte mapper, hvis du ikke kan logge på som administrator så gå på domænet som administrator og under den mappe hvor filerne ligger klikker du på security under properties - vælg advanced. Under owner vælger du administrator og klikker apply. Så har du ihvertfald rettighed som administrator. Tilføj gruppen everyone til mappen som skal tilgås via IIS, og fjern evt andre. Start med at give full control til alle... du kan altid efterfølgende begrænse.

Hvis man bliver bedt om login ved opstart kan du enable integrated windows authentication under indstillinger i din browser. Hvis det stadig ikke virker, så tilføj websiden til local intranet i din browser under sikkerhed...hvis det er et intranet man skal have adgang til... det skriver du ikke noget om.

Det løste mit problem - jeg håber du kan bruge det til noget
Avatar billede brownghost Nybegynder
05. maj 2005 - 18:14 #10
luk den
Avatar billede brygger29 Nybegynder
07. maj 2005 - 22:00 #11
hvordan`?