Avatar billede fox2001bs Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skift farve på en blok i AutoCAD

Hejsa allesammen

Jeg sider og skal gøre noget block gråt i AutoCAD 2000i men blokken skifter ikke farve :(

Hvorfor ????

/fox
Avatar billede heisesgade Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:04 #1
Jeg gætter på, at du har forsøgt at skifte farven på det lag blokken er oprettet i. Du skal ændre farve på det/de lag, som de enkelte streger er tegnet i.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. november 2002 - 08:48 #2
marker blokken og vælg så hvilken farve den skal have. ps vi snakker stregfarver og ikke 3d render objekter
Avatar billede dla Praktikant
05. december 2002 - 14:07 #3
Hvis man opretter en blok med stregerne i lag 0 og farve Bylayer, får stregerne den farve som det lag har man indsætter den i. Hvis man opretter en blok med stregerne i andre lag end lag 0 og man sætter farven til Bylayer, kan man, efter man har indsat blokken, ændre farve på stregerne ved at ændre farve på det lag stregerne er tegnet i (og ikke det lag den er indsat i).

Mvh Dorit
Avatar billede zamorano Nybegynder
19. februar 2003 - 11:08 #4
Hej fox2001bs

Brug kommandoen "refedit" markér den del af blokken du vil rette, tryk enter, og skift farven på blokken. vælg "save" eller noget i den stil, når du bliver bedt om det.
Ændringerne forekommer KUN i den blok i tegningen, ikke i andre tegninger, ellers skal du rette blokken fra start af.
Husk at ændre "visretain" til 0

Håber at det er det svar du søger.

Mvh Lars Munkeskov