Avatar billede jonnyboy Nybegynder
01. oktober 2002 - 19:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

installere com porte samt scsi kort

Jeg har fået en ny computer og skal have udvidet med 2 eksta com porte samt et scsi kort til min HP5 scanner.Jeg har købt to PCI kort og installeret dem med driverne der fulgte med.scsi kortet vil ikke genkendes af scanner softwaren SCSI  kortet er et Sunix PCI fast SCSI-II Card.Med hensyn til com porten kan jeg ikke få mit modem installeret på kortet men det er i egenskaber for pc men ikke som com port men som serial port hvad skal jeg gøre .
P.S. Jeg er ikke nogen ørn i PCer
Avatar billede congame Nybegynder
01. oktober 2002 - 19:33 #1
Jeg formoder at du har købt scsi kortet fordi du har din printer tilsluttet i porten på dit bundkort.
Det plejer at hjælpe hvis du sætte printeren i den nye port, scanneren i den gamle(altså den på bundkortet)
Avatar billede tumben Novice
01. oktober 2002 - 22:03 #2
..hhmm dvs at du nu har 4 com porte...????..der er 2 på motherboardet...og de 2 ekstra du har købt..hvad bruger du alle dem til ??? comporte er det ikke = serielporte ???
Mht tilSCSI kortet...har du termineret din scanner og har du sørget for at den IKKE har ID 0 eller 7.
Avatar billede hottehans Nybegynder
01. oktober 2002 - 22:26 #3
com-port=seriel-port!
Avatar billede jonnyboy Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:26 #4
Til congame med hensyn til at skifte port er det ikke så godt da jeg så skal skifte stik på både printer og scanner de bruger IKKE samme stik.Til hottehans. Det pci kort jeg har installeret gir mig seriel porte men mit modem kan ikke finde disse det vil ha com porte.kan jeg gøre noget så det duer.Når jeg slutter modemet til en af seriel porten
siger modemet at porten ikke er åben.til tumben Jeg har kun een com port og skal bruge een til.
Avatar billede tumben Novice
02. oktober 2002 - 15:46 #5
..hhmm det er noget forvirret det her...
Du har com 1 ..og den virker ..og du bruger den til et eller andet !!!
Du har købt ????? comporte..og sat dem i maskinen...men maskinen genkender dem som serielporte (m.m jeg er iltsvag idag er comporte og serielporte det samme)
spørgsmål...er der noget spørgsmålstegn i kontrolpanel....system..devicemanager..ud for de porte ??????

Mht din scanner...hvor i alverden skulle den passe andre steder en på dit nyindkobte kort...hvis det er en SCSIscanner...installerkortet....TERMINÉRr scanneren..og giv den en SCSI ID fra 1 - 6
Avatar billede jonnyboy Nybegynder
02. oktober 2002 - 18:44 #6
Computeren installerer pci kortet som seriel port(det har to udgange)mit modem vil KUN bruge com port.Jo efter hvad jeg ved er seriel og com port det samme,men modemet vil ikke installeres på seriel port Der er ikke noget mærke ved seriel port det er korrekt installeret.Mit scanner kort tror jeg at jeg ved hvad der er galt.Det er ikke kortet men kablet der er istykker for sålænge jeg ikke har scanneren tilsluttet kortet er det korrekt installeret men når jeg slutter kablet på siger devicemanager det IKKE er korrekt installeret
Avatar billede tumben Novice
02. oktober 2002 - 19:03 #7
har du termineret den scanner...og hvilke ID har den
Avatar billede jonnyboy Nybegynder
03. oktober 2002 - 12:17 #8
Jeg må sige tak for jeres ulejlighed men jeg har fået løst det nu Jeg skiftede slot for de to pci kort og nu virker alt som det skal. Jeg vil gerne give 150 point til tumben og 50 point til hottehans men jeg kan ikke give nogen hvad gør jeg
Avatar billede tumben Novice
03. oktober 2002 - 12:40 #9
..VI svarer..og du fordeler
Avatar billede tumben Novice
04. oktober 2002 - 01:16 #10
..takker...det var nok lige i overkanten med points, jeg var jo så ikke til megen hjælp .. :-,