Avatar billede rabell Nybegynder
01. oktober 2002 - 12:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kabelnettet.dk

Vi skal have bredbånd i andelsforeningen og har tænkt os at bruge Kabelnettet.dk

er der nogen der kan komme med evt. ris og ros om dem?
Avatar billede Chewie Novice
01. oktober 2002 - 12:24 #1
I kan gører det lang billiger selv .... hvis der er nogle i egendommen der har lidt forstand på netværk, server og kabel trækning

kontakt evt. www.ceconsult.dk ..... dem lavede vi samarbejde med og fik det for en meget billig penge ..... fordi vi selv lavede det meste af arbejdet !!

Chewie
Avatar billede rabell Nybegynder
06. december 2002 - 14:58 #2
det gider min andelsforening ikke.
Avatar billede Chewie Novice
06. december 2002 - 15:00 #3
De kan også give tilbud på at lave det hele for jer
Avatar billede bitphil Nybegynder
06. december 2002 - 15:23 #4
Vores andelsforening har fået internet fra Kabelnettet. Jeg er rimelig tilfreds. Vi havde muligheden for at lave netværket selv, eller få nogen til at lave det - vi fik det lavet ude fra og ejer det altså selv.

Jeg tror der er 16 abb. ud af 30 mulige.
Det koster 50 kr. pr. måned.

Jeg har ikke kontrolleret hastigheden - der er opgivet til 11 Mbit mellem os og Kabelnettet. Men om natten kan jeg da godt komme op og køre ca. 50 MB/minut altså ca. 6,5 Mbit.
Forbindelsen hopper af en gang i mellem i et minut eller to, men jeg har ikke oplevet større driftsforstyrrelser.
Men alt i alt så for 50 kr./md. får man et godt produkt.
Avatar billede Chewie Novice
09. december 2002 - 09:01 #5
bitphil>> hvor stor er jeres linie til www ??? jeg har lidt svært ved at tro på det du skriver
Avatar billede Chewie Novice
15. januar 2003 - 10:44 #6
Så fik du afvist svarene .... hvad har du så tænkt dig ???
Avatar billede rabell Nybegynder
15. januar 2003 - 10:50 #7
ja, undskyld. det var vist ikke lige meningen. jeg ville give dem til 'bitphil', da hans svar var mest fyldestgørende.
Avatar billede bitphil Nybegynder
24. januar 2003 - 16:22 #8
Chewie>> Det er passer nu godt nok. http://www.kabelnettet.dk/default.asp?mode=wireless.
Avatar billede rabell Nybegynder
24. januar 2003 - 20:20 #9
soory bitphil. jeg ville have givet dig alle points men jeg jokkede i spinaten og nu kan jeg vist ikke dele dem ud.
Avatar billede coolzone Nybegynder
16. juni 2003 - 22:21 #10
Vi har kabelnettet.dk i Lejerbo 248 på nørrebro og i starten var det godt men efterhånden som folk er kommet på holder deres løfter ikke en meter. Det er tooootalt langsomt. De har delt linierne ud ikke alene i ejendommen men imellem flere af deres kunder. Helt i starten lå vi mellem 4-6 Mbit men nu er den nede dagligt på en hastighed som en gammelt 56K modem kan slå.
Deres kundeservice er meget dårlig!!

Og vi må kostatere herude at deres "2Mbit oplevelse" kun er en enkelt oplevelse!!
Min mening er helt klart at hvis det eneste man gør er at checke mails i ny og næ samt at se på lidt hjemmesider så er det ok til 49.- pr. mdr. men hvis man er mere aktiv på nettet så kan det slet ikke betale sig. Man kan lave det 100 gange mere stabilt selv eller evt. finde en af de andre gode og kendte leverandøre. I Advedøre Stationsby har de indlagt 10Mbit på hver hustand (Upstream/Downstream) og hver hustand har reelt 10Mbit, jeg tror nok de giver omkring 250 pr. mdr. Det kan bedre betale sig i længden.

Ligeledes har der været mange forespørgsler på fast IP eller i det mindste dynamisk IP til kabelnettet. Gang på gang siger de "næste måned" men i snart 6 mdr. er der ikke sket en pind. Hører man til dem der har en server stående så kan den få lov til at samle støv fordi INGEN udefra kan få adgang til den idet man kun kobler sig op på deres router og dermed modtager en intern IP der ikke kan nås udefra.
Avatar billede rabell Nybegynder
15. september 2003 - 18:16 #11
biphil og coolzone - hvis i smider et svar hver igen, skal jeg nok give jer point.
Avatar billede muddyw. Praktikant
29. september 2003 - 16:09 #12
Hold jer langt væk fra kabelnettet. Vi bruger dem i vores andelsboligforening.
1) Deres lovede hastigheder holder ikke en meter og de har lukket alle porte til fildelingsservere (Kazaa, E-donkey osv.)
2) De er umulige at komme i kontakt i tilfælde af problemer. De vender aldrig tilbage på forespørgsler.
3) De har også lovet os fast IP eller offentlig IP-adresser for 4 måneder siden...der er ikke sket en s....De svarer heller ikke når vi henvender os til dem.
Så hvis du kun skal tjekke mail og IKKE andet er det da godt nok, men ellers hold jer væk!
Avatar billede boaklemmesen Nybegynder
10. maj 2004 - 14:28 #13
Jeg har ikke så meget forstand på internet i nu.
Men vi har haft Kabelnettet.dk i ca. 9 måneder, og vi kører mere eller mindre på en konstant hastighed på 100 Mbps.
Jeg bor i glumsøparken i husum.
Avatar billede svdo Nybegynder
09. september 2004 - 22:04 #14
prøv www.aplus.dk de kan sikkert hjælpe jer
Avatar billede rabell Nybegynder
29. august 2006 - 20:51 #15
Må hellere lukke denne her.