Avatar billede cmk30 Nybegynder
25. september 2002 - 11:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skummel skrift, på MacOS

Hejsa!

Når jeg sidder i PS eller et andet program, f.eks Illustrator, og jeg så skriver med Verdana, regular 9px, så bliver det bold! Og hvis jeg sætter skriften til Bold, ja så bliver den over bold (hvis der er noget der hedder det) :)

Hvad kan det være! Har genstartet og alt muligt andet sjovt!
Det er MacOS 9.2 jeg sidder ved!

Cmk30
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. september 2002 - 11:48 #1
det er din font manager, som den er gal med (er jeg sikker på )

Havde selv problemet, for nogen tid siden...
Din font eller type manager er ikke indstillet rigtigt, eller mangler.
det gør at fontenes def. blandes...

Så tjek om din font manager er ok.
Avatar billede cmk30 Nybegynder
25. september 2002 - 12:00 #2
Den skulle være 10-4-gummiand!

Men havde osse prob. på en anden maskine engang, der genstartede jeg bare et par gange og så var det på toppen igen! Så...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
25. september 2002 - 12:06 #3
så..?
Avatar billede tre Nybegynder
25. september 2002 - 12:12 #4
har du prøvet at printe for at se om det i virkeligheden også er rigtig eller det bare ser sådan ud på skærmen.

Du siger selv det kun er ved 9 pt, så det kan være noget tekstudglatning på skærmen som får det til at se "bold" ud.
Avatar billede cmk30 Nybegynder
25. september 2002 - 12:26 #5
Nopes! Det er sq teksten det er galt med!

Men prøver lige at kigge nærmere på TypeManager!
Og ser om jeg kan finde nogle "Bugs"!!!
Avatar billede cmk30 Nybegynder
25. september 2002 - 12:49 #6
Hejsa igen!

Nu har jeg opdateret Type Manager, men stadig uden held og printet et par sider ud, men oxo uden held!
Hvad kan det dog være?
Avatar billede cmk30 Nybegynder
25. september 2002 - 12:59 #7
Hey, fundet ud ad det...

Jeg satte min "Horienztal Scale" ned til omkring 83%!
Så ser det ud som normalt, må leve med den løsning ind til vidre!!!