Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
05. september 2002 - 09:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

CAD/CAM

Jeg er lige nu igang med en opgave på min skole hvor jeg skal opsætte et WindowsNT netværk med tilhørende software.
Et af de programmer jeg skal bruge er CAD/CAM som skal installeres på 8 computere i en tegnstue... Jeg har bare lidt problemer med at finde prisen på CAD/CAM, Så hvis du kunne hjælpe mig med at finde en pris (og måske adressen til den side hvor du har fået prisen fra) så ville det være fedt

På forhånd tak!

Med Venlig Hilsen
Renè Larsen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. september 2002 - 09:52 #1
Det mest brugte vil jo nok være gode gamle AutoCAD 2002: http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=2145226390
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. september 2002 - 09:54 #2
Alternativer kunne være Catia (IBM) eller SolidWorks
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. september 2002 - 10:15 #3
I USA skal du kun betale 25400 kr. excl. moms for AutoCad 2002, men Ravenholm skal tjene 10000 kr. ekstra excl. moms.

/per
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
05. september 2002 - 10:17 #4
ville lige høre om der er noget med licenser eller om der er nogen billigere versioner, da vi har fået stillet et budget på 325.000 hvor vi også skal købe 50+ pcere og en server.
så jeg tror ikke vi har råd til at købe 8 stk AutoCAD, med mindre vi selvfølgelig køber gamel brugte pc'ere i den blå avis :)
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
05. september 2002 - 10:21 #5
Hoejrup---->  kender du en hjemmeside hvor vi kan se prisen og bruge den som dokumentation når v iafleverer opgaven
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. september 2002 - 11:15 #6
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. september 2002 - 11:17 #7
Der findes mange billigere løsninger, men det kræver at du præcis beskriver hvad programmet skal bruges til.

/per
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
05. september 2002 - 11:23 #8
Jeg er ikke helt sikker på hvad det skal bruges til, men det er i en tegnestue. Så det skal være til noget grafisk design og udvikling af 3D billeder
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
05. september 2002 - 11:35 #9
Ved du forresten noget om køb af licenser til autocad...
om det kan lade sig gøre og hvad det koster

Jeg har 8 maskiner der skal køre med autocad

P.S  kan ikke give dig point før du skriver din besked som et svar :(
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. september 2002 - 13:53 #10
Nej, men nogle gange kan du købe en 10 bruger licens til software og spare en hel del penge.

Hvis det kun er til grafisk design og udvikling af 3D billeder, så er der mange og meget billigere løsninger på markedet.

Hvis du derimod skal bruge det til produktion af maskindele, så skal du anvende Autocad.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. september 2002 - 13:54 #11
Du skal kun give 30-60 point, for 200 point er lidt for voldsomt til den type spørgsmål. Så derfor bør du lægge et svar, og beholde resten.

/per
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
05. september 2002 - 14:10 #12
k.... Jeg siger mange tak for hjælpen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. september 2002 - 15:26 #13
Velbekomme! Men det er alt for mange point.

/per
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
06. september 2002 - 09:53 #14
bahh    Vi manglede et svar rimeligt hurtigt, og det fik vi :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. september 2002 - 09:55 #15
Det er rigtig nok, men fandt i en løsning?

/per
Avatar billede homerjsimpson Nybegynder
06. september 2002 - 14:27 #16
ja, det gjorde vi, men vi har ikke kunnet finde priserne på hvad 7 licenser vil koste, så vi har bare købt en enkelt......
Tror bare ikke vi har råd til 7 lincenser da vi i øjeblikket kun har 15.000 tilovers :)
Avatar billede claus_jac Nybegynder
17. september 2002 - 12:53 #17
Ellers prøv at finde andre programmer. TurboCad skulle være en hel del billigere og autocad compatibelt!