Avatar billede agentoft Nybegynder
14. august 2002 - 14:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Sende mail udenom port 25?

Jeg har lige fået telia bredbånd. Linien er lukket på port 25, og kan ikke åbnes!
Er det muligt at sende mails via outlook express på andre måder? Jeg gider ikke webmail!

hvis ja,hvilken mailserver?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 14:57 #1
Hvaaaaaaaad... Porten lukket? Har de da ingen mailservices?

Normalt er der da ikke lukket for noget andet end hvad du selv definere i routeren.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 14:58 #2
Men ellers nej. Så vidt jeg ved kan du ikke bruge andre mails end på port 25 med mindre du skal bruge enten web eller imap
Avatar billede agentoft Nybegynder
14. august 2002 - 15:02 #3
hvad er imap?
Avatar billede onki Nybegynder
14. august 2002 - 15:12 #4
Gå ind i egenskaberne for din e-mailkonto (i outlook express)
Vælg fanebladet avanceret.
I feltet "udgående post" skriver du portnummeret.
Avatar billede agentoft Nybegynder
14. august 2002 - 15:16 #5
ja, smart nok. men de smtp servere jeg kender bruger alle port 25!!
Avatar billede agentoft Nybegynder
14. august 2002 - 15:18 #6
Jeg har ikke noget imod at oprette en anden mailkonto et eller andet sted. I øjeblikket bruger jeg get2net, men de skriver at man kun kan bruger deres smtp-server via modem...  det er lidt amatøragtigt af telia at man skal tvinges til at bruge webmail!
Avatar billede dana Nybegynder
14. august 2002 - 18:10 #7
Er du sikker på at du har konfigureret dit mailprogram rigtigt? Hvordan ved du at du ikke kan bruge port 25?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 18:11 #8
Har telia ingen mailservices? Hvis de kan du vel videresende al din post fra get2net til Telia, men giver dig helt ret i at det virker lidt kryptisk at gøre det på den måde...

Du skal dog være opmærksom på at port 25 er til udgående post og at du SKAL bruge Telia's smtp server til al udgående post selvom du modtager gennem get2net pop server på port 110.
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
14. august 2002 - 18:13 #9
Ehhhhm...?! Selvom port 25 er lukket kan du altså sagtens sende og modtage post i Outlook Express.... det i hvertfald fint her :D
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 18:16 #10
agentoft > tror du ikke bare at du har sat dit mailprogram til at sende gennem get2net?

Telia har ligesom så mange andre udbydere (såsom get2net) retten til at udelade de brugere der ikke er deres kunder til at bruge deres smtp server
Avatar billede dana Nybegynder
14. august 2002 - 18:17 #11
Telia har heller ikke webmail!
Avatar billede dana Nybegynder
14. august 2002 - 18:19 #12
Avatar billede agentoft Nybegynder
14. august 2002 - 19:06 #13
Her er hvad jeg ved: port 25 ER lukket. (har ringet og spurgt telia).
Telia leverer kun bredbånds mail gennem deres comhjem.dk site.
Det jeg har behov for er en smtpserver, der ikke bruger port 25.
Så vidt jeg ved, er telias modeminternet ikke noget problem, kun bredbånd.
kan løsningen være, at man skal lave sin egen mailserver til udgående post? i så fald hvilken og hvordan?
Husk det er kun UDgående post der er problemet!
Avatar billede dana Nybegynder
14. august 2002 - 19:18 #14
Hedder din udgående server sådan her?: telia.mail.ucon.dk
Avatar billede agentoft Nybegynder
14. august 2002 - 19:25 #15
tak dana!

Hvor fandt du serveren?
Avatar billede dana Nybegynder
14. august 2002 - 19:31 #16
Selv tak :) Fandt den på nettet :)
Avatar billede dana Nybegynder
14. august 2002 - 19:34 #17
Sådan noget plejer iøvrigt at stå i de papir der bliver sendt med fra udbyderen, hvordan du skal konfigurere dit mailprogram :)
Avatar billede agentoft Nybegynder
14. august 2002 - 19:38 #18
Der følger kun brugernavn og adgangskode til adsl linien med. tilgengæld for man en hurtig linie (2048/512) billigt (max 650kr)!!:)
Avatar billede dana Nybegynder
14. august 2002 - 19:50 #19
puha, det er meget billigt :)
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 19:51 #20
hehe og i sidste ende havde jeg ret alligevel =)

Du skulle bruge Telias smtp server =)