Avatar billede goulduck Nybegynder
13. august 2002 - 16:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål i forkerte kategorier...

Vi har jo set en del spørgsmål, som er blevet oprettet i de forkerte kategorier. Af dem jeg ser, er det dem som bliver oprettet inde i Eksperten - Gennerelt og også nogen i forslag og hjælp eksperten.

Jeg tror at disse fejl sker, da folk bare lige kigger igennem listen af kategorier inde på opret spørgsmål siden, og så støder på "Eksperten Gennerelt" og tænker - det må være til alt mulig spørgsmålene. Af en eller anden årsag sker det at folk springer "diverse" over - da det for det meste er Fri debat spørgsmål som havner det forkerte sted.

Så er spørgsmålet bare hvordan man løser dette og en (ikke så effektiv, hvis folk ikke gider at læse) måde er at der kommer en lille beskrivelse af hvad kategorien går ud på, når folk vælger den i Opret spørgsmål.

Andre gode måder at løse dette på?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. august 2002 - 11:42 #1
Jeg er meget interesseret i at høre hvad folk har af forslag... jeg har selv tænkt meget over det, uden at være kommet til en løsning.

NanoQ
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. august 2002 - 14:35 #2
"Godt" formuleret af mig.... :)
Avatar billede robotten Praktikant
14. august 2002 - 14:40 #3
Det lyder som en god ide, med en lille beskrivelse af, hvad kategorien indebærer. Ikke mindst med den - synes jeg - enorme mængde af nye kategorier der er kommet til på det sidste. Selv en garvet bruger som jeg, kommer efterhånden helt i tvivl, da der er mange kategorier der synes at overlappe hinanden. Dette er sikkert ikke tiltænkt, og må løses ja.
Avatar billede annikadk Nybegynder
14. august 2002 - 15:11 #4
Jeg fastholder at en ide kunne være:
1) vælg kategori (en over - hjælp e, programmering, grafik mm...)
2) Vælg en underkategori.

Allerede ved valget af overkategori, kan der så være en lille beskrivelse ud for, som fortæller hvilke spr. der hører under der.
Evt. i de kat. hvor der oftest er fejlplaceret skrive at "andre spr. hører til under fri debat" *blabla*

For som listen er lige nu, mister man som spørger desværre pusten når der skal oprettes spørgsmål.

En anden ting er om Eksperten måske skulle/burde hedde "Hjælp Eksperten"???
nahhh..... glem det
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. august 2002 - 01:25 #5
Jeg holder med annikadk...

Først hoved kategori, så underkategori... Det er også træls (godt jydst udtryk) hvis man sidder og skal vælge kategori og så skal bladre en masse kategorier i gennem for at finde den rigtige... Der med ikke sagt at der er for mange kategorier, for det synes jeg absolut ikke!

Det eneste problem kunne dog blive hvis man f.eks. skal vælge en kategori som er langt ude i systemet... At vælge Generelt IT : Video ville være forholdsvist simpelt i forhold til at vælge Styresystemer : Server : Linux : Mandrake...

For at det ikke skal blive ComboBox på ComboBox på ComboBox, så tror jeg den bedste løsning ville være en højreklik's menu... Har godt nok lidt svært ved at se hvordan det skulle kunne laves, men på en eller anden måde må det vel kunne lade sig gøre... Ellers må jeg indrømme at jeg har har lidt svært ved at se en brugervenlig løsning... :/
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2002 - 08:28 #6
Folk de skrider fra standen, når jeg tar' en dukkert!