Avatar billede martinhrj Nybegynder
07. august 2002 - 10:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bog?

Hvilken bog skal jeg købe hvis jeg gerne vil lære om XML datalagring? Den skal helst have noget med Java at gøre, da det er der jeg skal bruge det!
Jeg har fundet disse 4

Enterprise Application Integration with XML and Java
ISBN 0-13-085135-3
Java & XML
ISBN 0-596-00197-5
Java, XML, and Web Services Bible
ISBN 0-7645-4847-6
Platinum Edition Using XHTML, XML and Java
ISBN 2 0-7897-2473-1

Er der nogen der kan anbefale en af disse, eller er der nogen helt andre forslag? Den skal helst være så ny som mulig, og jeg vil meget gerne høre personlige erfaringer om bøgerne også! Sprog: Dansk eller engelsk.

På forhånd tak!
Avatar billede roe Nybegynder
07. august 2002 - 11:09 #1
Jeg ville foreslå "XML in a nutshell" fra O'Reily og selvfølgelig XML-bible (det er en fantastisk bog).

/Anders
Avatar billede martinhrj Nybegynder
08. august 2002 - 10:51 #2
Jeg ville nu gerne have lidt flere indgangsvinkler... Er der ikke andre der har en mening på dette område?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. august 2002 - 10:45 #3
Hmmm.....hvad med et kig på dette i stedet?
http://java.sun.com/xml/tutorial_intro.html
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. august 2002 - 10:46 #4
Denne her indeholder også en hel del om Java og XML
http://java.sun.com/webservices/downloads/webservicestutorial.html
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. august 2002 - 10:49 #5
Hvis det SKAL være bøger, så husk at kigge forbi www.pensum.dk , ingen grund til at betale for meget for bøgerne...
Avatar billede martinhrj Nybegynder
13. august 2002 - 13:13 #6
www.pensum.dk ... den skal jeg lige huske til en anden gang!

Jeg har været inde på de 2 sider du nævner puppetmaster, men har ikke lige haft tid til at se ordenligt på dem. Ikke fordi jeg ikke vil benytte mig af nettet (det har jeg skam allerede gjort), men hvis der var nogen der havde GULD-BOGEN!!! ville jeg jo ikke snydes. Det gør mig ikke noget at betale lidt(selvfølgelig helst kun lidt ;) ) for en bog.

Jeg lader lige et spørgsmålet stå i et par dage, ellers må i jo dele pointene.

Indtil videre tak!
Avatar billede martinhrj Nybegynder
16. august 2002 - 13:00 #7
Så mangler vi bare lige et svar fra roe... for at han kan være med til at få lidt point...