Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
25. juli 2002 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Email opsætning for nybegyndere

Jeg skal sætte en email konto op på en macintosh, men jeg kan ikke få den til at sende post, jeg har prøvet både i et program der hedder entourage og i netscape, men intet virker. Jeg har så vidt jeg kan se sat alt rigtigt op i selve programmerne (læs: jeg ved jeg har), men lige lidt hjælper det...
Jeg har aldrig rodet seriøst med macintoshes, så jeg må bede om meget konkrete svar!!
Jeg kunne forestille mig at det er et eller andet sted i styresystemet, hvor man skal ændre på den måde man forbinder sig til SMTP serveren på.
Forbindelse løber igennem en ADSL router fra TDC, men den er fejlfri for med en PC koblet på istedet er der ingen problemer.

Mange point fordi problemet er yderst kritisk, og jeg
håber på hurtig og kvalificeret hjælp!!!
Avatar billede hojben Novice
25. juli 2002 - 11:20 #1
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
25. juli 2002 - 11:27 #2
Det kan jeg desværre ikke rigtig bruge til noget... Jeg har brug for konkrete specifikke oplysninger...
Avatar billede hojben Novice
25. juli 2002 - 11:29 #3
okay .. så bare afvis tak *S*
Avatar billede bamzen Nybegynder
25. juli 2002 - 11:40 #4
I entourage skal du gå finde accounts i menuen, her er der for den valgte account, en smtp server...

Dernæst i kontrolpanelet internet kan du også angive en smtp server....

Det burde ikke være nødvendigt at stille den begge steder, men altid i mail programmet
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
25. juli 2002 - 11:49 #5
Det er det jeg har gjort, men heller ikke synes at virke...
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. juli 2002 - 11:53 #6
Hvilket styresystem bruger du? Det er ikke nødvendigt at bruge "kontrolpanelet/System Prefs". Bare du, som "Bamzen" skriver, laver en ny account. F.eks Entourage: >Tools> Accounts>

Kan du hverken modtage eller sende post?
Avatar billede bamzen Nybegynder
25. juli 2002 - 11:55 #7
Kan du surfe på nettet, eller kunne jeg være tilbøjelig til at tro at forbindelsen ikke er sat korrekt op ;-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
25. juli 2002 - 11:56 #8
kan du gå på internettet med Mac'en, er det ikke nogen indstilling i styresystemet, men i det valgte mail program... læg din mail adresse, så sender jeg et billede af min opsætning!!!
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
25. juli 2002 - 13:00 #9
Jeg er nødt til at afblæse spørgsmålet nu, da jeg ikke længere har adgang til maskinen, men tak for forslagene, selvom ingen af dem dem hjalp til at løse problemet...