Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. juli 2002 - 17:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

List indholdet af XML-fil i HTML/JavaScript

Jeg har en database der er formateret som følger:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<root>
    <tittel>Red Tigers</tittel>
        <tittel2>Clan</tittel2>
        <opdateret>2002/07/18 11:23:54 Universal</opdateret>
        <webside>
                <nyhed>
                    <overskrift>Junior</overskrift>
                    <Skrevet_af>Acewolf</Skrevet_af>
                    <kategori>Thompon</kategori>
                    <prioritet>0</prioritet>
                    <future_feature_1>President</future_feature_1>
                    <future_feature_2>154</future_feature_2>
                    <future_feature_2>Martial Artist</future_feature_2>
                    <future_feature_4>Neuter</future_feature_4>
                    <future_feature_5>Atrox</future_feature_5>
                    <photo>http://www.test.com/test/test1.jpg</photo>
                </nyhed>

                <nyhed>
                    <overskrift>Junior</overskrift>
                    <Skrevet_af>Pocotheloco</Skrevet_af>
                    <kategori>Varela</kategori>
                    <prioritet>1</prioritet>
                    <future_feature_1>Advisor</future_feature_1>
                    <future_feature_2>139</future_feature_2>
                    <future_feature_3>Martial Artist</future_feature_3>
                    <future_feature_4>Male</future_feature_4>
                    <future_feature_5>Solitus</future_feature_5>
                    <photo>http://www.test.com/test/test2.jpg</photo>
                </nyhed>
        </webside>
</root>

-mit problem er bare hvordan jeg får en side til at gå hver nyhed igennem, og smide data'en i et table hver?

(<tittel>, <tittel2> & <opdateret> skal naturligvis kun vises en gang i toppen af siden)

-Jeg har en php server, hvis det kan hjælpe? (Selvom jeg ville foretrække at holde det i JavaScript el.lign.)

-XML-filen hedder nyheder.xml
Avatar billede medions Nybegynder
24. juli 2002 - 17:40 #1
JavaScriptet:

                <script language="JavaScript" type="text/javascript">
                          var conn = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
                          conn.async = false;
                          conn.load("xml/forside.xml");

                          var rs1 = conn.getElementsByTagName("overskrift");
                          var n_rs = rs1.length
                          for (i = 0; i < n_rs; i++)
                          {
                          document.write("" + rs1.item(i).text + "<p>");
                          }

                          var rs2 = conn.getElementsByTagName("index");
                          var n_rs = rs2.length
                          for (i = 0; i < n_rs; i++)
                          {
                          strIndex = "" + rs2.item(i).text + "<p>";
                          }

                          strIndex = strIndex.replace(/\¤/g,"<p>");

                          document.write(strIndex);
                </script>

XML filen:
  <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<indhold>
<tekst>
  <overskrift>Velkommen</overskrift>
  </tekst>
<tekst>
  <index>Velkommen til webcorner.dk Webcorner er et nyopstartet firma, som der udvikler websites i tæt samarbejde med vore kunder. Vi sætter fokus på er at kundens website går direkte i centrum.¤Vi sætter også stor pris på at der bliver leveret den rigtige vare, og dermed gøre kunden tilfreds. Der vil bliver ydet en stor service fra vores side i sammenhæng med updateringer samt rettelser, hvis ønsket.</index>
  </tekst>
  </indhold>

//>Rune
Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. juli 2002 - 18:06 #2
ja, det smider godt nok data'en ind på siden, men jeg har jo ingen kontrol over de enkelte felter...

derved bliver det svært at smide hver nyhed's felter ind i hver sin <td> i et table...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
24. juli 2002 - 18:06 #3
Der er nok en der gamer AO hva? Jeg tror stadig jeg har en lvl 60 Trader et eller andet sted. Har ikke gamet i LAAAANG tid.
Hvis du skal have det til at virke i NS6 også, skal du have strippet whitespace i XML filen.
Fanden tage mig om jeg kan huske hvordan....
Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. juli 2002 - 18:07 #4
damn, der var egentligt ikke min mening at acceptere det svar :/

Hvis nogen kommer med et svar jeg kan bruge er der endnu en omgang points at hente...
Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. juli 2002 - 18:08 #5
det er ligemeget om det virker i NS - hvem gider alligevel optimere til den akavede browser?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. juli 2002 - 18:17 #6
crap :( 140 points ud af vinduet :( :( :(
Avatar billede medions Nybegynder
24. juli 2002 - 18:21 #7
angelenglen> Vil du have dem tilbage, eller har jeg fortjent nogle af dem?

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
24. juli 2002 - 18:22 #8
-Jeg vil nok mene at du kunne finde en masse hjælp ind på www.w3schools.com under DOM afdelingen...!

//>Rune
Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. juli 2002 - 18:24 #9
Hvis jeg får det til at virke kan du beholde dem... tror muligvis jeg kan lave din kode om til noget jeg kan bruge... ellers siger jeg til...
Avatar billede medions Nybegynder
24. juli 2002 - 18:26 #10
Ok, fair nok...

//>Rune
Avatar billede =maddog= Nybegynder
24. juli 2002 - 18:30 #11
hvis du er ligeglad med NS6 så skulle det ikke være nogen sag. Fang root-node

root = document.getElementByTagName('root');
for (i=0; i!= root.childNodes.length; i++) { // alle børn af 'root'
  if (root.childNode[i].tagName == 'tittel') {
  // behandel tittel (evt med flere for løkker)
  }
  if (root.childNode[i].tagName == 'tittel2') {
  // behandel tittel2 (evt med flere for løkker)
  }
    // o.s.v
}
Avatar billede =maddog= Nybegynder
24. juli 2002 - 18:31 #12
root = document.getElementsByTagName('root')[0];  og
oot.childNodes[i].tagName
skal det selvfølgelig være.....
Avatar billede =maddog= Nybegynder
24. juli 2002 - 18:32 #13
jeg har brug for ferie... håber det er nogenlunde klart trods alt.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. juli 2002 - 18:36 #14
yeah! har fået det til at virke! tak allesammen!
Avatar billede medions Nybegynder
24. juli 2002 - 18:41 #15
Anytime :-)
Thx 4 Poinz

-Maddog>> Vil du have nogle poinz?
//>Rune
Avatar billede =maddog= Nybegynder
24. juli 2002 - 19:48 #16
Strengt taget modificerede jeg jo bare dit udspil og normalt bør man ikke have point for den slags (jeg synes det er lidt snyd at mase sig ind og forlange point når en anden bruger er i fuld sving med at hjælpe)
På den anden side er 140 point mange point. Du kan give mig 30 point hvis du synes jeg fortjener det. Jeg forlanger intet.
Avatar billede medions Nybegynder
24. juli 2002 - 20:26 #17