Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. juli 2002 - 23:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

indbyg søgefunktion i opret funktionen - forvirret? læs det hele!

nu kommer der mange spørgsmmål om samme ting:

billigt webhotel - Windows lukker ikke ned! - netværk mellem xp og win98 - hvordan formatere jeg - og nu kan selvfølgelig ikke huske flere ;o)

men i alle samme kender det.. det er den samme smørre om igen, dag efter dag, ect..
man bliver træt af at skrive det samme hele tiden..

*Admin, vi savner stadig den fortrukne mulighed! - http://www.eksperten.dk/spm/231083 *

eksperten.dk bygger på at man ikke slette spørgsmålene, men lader dem blive liggende, så løsninger kan bruges igen..

men hvor mange gang bruger man egenligt muligheden for at finde gamle spm og bruge dem som svar eller hjælp til løsningen af et spm?
jeg kan godt indrømme, at det hænder, men det er sjældent at jeg bruger gamle spm som løsning.

eller hvor mange bruger søgemuligheden, FØR de oprette et spm, omkring eks Billigt webhotel

derfor tænke jeg *ja ja det kan jeg også ;0)*

hvis nu en bruger vil oprette et spm. med subj. "billigt webhotel" brugeren skriver sit spørgsmål og trykker på Opret Spørgsmål, men idet der bliver trykket, bliver der også sat en søgning igang (som evt åbner i et nyt vindue) og der bliver søgt på subj. billigt webhotel og på den måde genbruger de gamle spm.
så kan brugeren se at han/hun ikke er den første og evt kigge de gamle spm igennem, og evt finder sin løsning der!

hvad synes I?

håber i kan forstå eller spørg bare ;o)
Avatar billede resten Nybegynder
01. juli 2002 - 23:35 #1
Ja det lyder meget smart men skal vi ikke lige vente til vi vores foretrukne :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
01. juli 2002 - 23:40 #2
Tja... Men så skal der ikke oprettets noget nyt spm _før_ brugeren har fået kigget søgeresultaterne igennem _OG_ afvist dem ...  Hvis brugeren faktisk finder svaret i et af de gamle spørgsmål, er der en stor sansynlighed for, at det nye spørgsmål bare glemmes... (man forlader exp.dk nu hvor man kan komme videre med sit arbejde i stedet for at 'ryde op efter sig' :-)

Hvordan skal det håndteres, hvis man allerede _har_ søgt ... Hvordan skal rehashing af spørgsmål (dvs. at man lukker et spm fordi man ikke har fået ordenligt svar, og åbner igen efter 7 dage jvf. §2.1.11)

- Der er mange hensyn og brugssituationer, som lige skal gennemgåes der...

Men Thumbs Up for et forslag om at genbruge den videnbank, som allerede er indsamlet :-)

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
01. juli 2002 - 23:40 #3
"...skal vi ikke lige vente til vi vores foretrukne..." ??? Hvad mener du resten....
Avatar billede resten Nybegynder
01. juli 2002 - 23:45 #4
Ja det lyder meget smart men skal vi ikke lige vente til vi får vores foretrukne altså muligheden for at gemme spørgsmål på exp.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
01. juli 2002 - 23:49 #5
Undskyld resten ... Men det bliver du nød til at uddybe... Jeg er måske lidt naiv i denne udtalelse, men jeg troede at _alle_ spørgsmål blev gemt på exp...

Hvad er denne "mulighed for at gemme spørgsmål på exp"... Er der at have en 'hot-liste' over links til spm, som en browsers "Fortrukne"-funktionalitet eller ????

/Søren  <== *forvirret*
Avatar billede resten Nybegynder
01. juli 2002 - 23:54 #6
Hej Søren *G*

Hver bruger får deres egen fortrukne inde på exp så når de surfer rundt i spørgsmålne kan du føje de spørgsmål der har deres interesse til deres egen foretrukne så de lige kan hive de spørgsmål frem i nye spørgsmål hvor brugeren søger et svar på noget som er besvaret.
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. juli 2002 - 00:06 #7
det ville være dejligt. og retucere antallet af spm som
    hvordan åbner jeg et vindue
    www.favicon.com        ikon i adressefelt
    www.microbians.com    cromeless windows
    image swapping

men også lidt uheldigt her og der
    hvor finder jeg mine get-variable i php?              ændret pr version 4.1
    kan jeg lave et billede sådan halvgennemsigtigt        det kunne du ikke
    må jeg lave kopi af en musik CD jeg har købt          det måtte du ikke, men loven er ændret nu
    hvordan adresserer jeg en formular i html              <form name='formnavn' er ikke god html mere

så der skal vist en god del mere end en søgemaskine til. Specielt da spørgeren ofte ikke har erfaring til at vurdere de svar der vises.

mvh JakobA
Avatar billede bearhugx Nybegynder
02. juli 2002 - 00:10 #8
OK .. Vil der så også gives mulighed for at putte atributter/noter på ens oversigt. F.eks.

------------------------------------------------------------------
ID      | Titel            | Kat  | Noter
------------------------------------------------------------------
[215454] | Tid mellem datoer | Java | Kode til udregnelse af tidsforskel
[ 21541] | Hjælp med konfig. | Apche| Fuld apache.conf med VHosts

Get my idea ???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juli 2002 - 06:43 #9
lukker ;o)