Avatar billede 49152 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:38 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Screen dump

Hej

Kam man lave et screen dump på en mac ligsom man kan på windows pc ved at trykke
alt - print screen.

Det er fordi jeg godt vil hente en farve som er brugt i et program. Mere præcist vil jeg gerne have den præcise farve kode på skyggen af papiret i quark.

Venlig Hilsen

Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:41 #1
man kan godt men kan fandme ik huske det er 6 måneder siden jeg brugte mac!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:42 #2
det er æble el alt et el andet.. mener de er nogle af de øverste bogstaver til højre.. så kommer din markør til at være et kryds og så kan du bruge musen til at markere det sted på skræmen du vil tage en screenshot af!
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juni 2002 - 23:46 #3
æble 2 eller 3....
Avatar billede spe Nybegynder
24. juni 2002 - 23:47 #4
Det er shift-kommando-3 for helle skærmen og shift-kommando-4 hvis du vil have et udsnit du selv vælger ud (kommando også kaldet æble-tasten)
Avatar billede spe Nybegynder
24. juni 2002 - 23:47 #5
helle=hele
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:53 #6
hehe det var tæT på hehe!
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juni 2002 - 23:53 #7
hej nu har jeg lige fyret op under min gamke mac...
som spe siger og så er der en sidste:

æble +shift+4+capslock...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juni 2002 - 23:54 #8
gamke er selvfølgelig gamle....
Avatar billede spe Nybegynder
24. juni 2002 - 23:59 #9
nicofrench´s med capslock tager et billede af det aktive vindue.
Avatar billede Jman Praktikant
25. juni 2002 - 00:01 #10
det er uden capslock!

Æble+Shit+3 tager skærmdump af hele skærmen
Æble+Shit+4 Ændre markøren til et kryds, hvorefter du så kan "trække" en firkant over det udsnit du vil nøjes med

Efterfølgende kan du høre en lyd der svare til et fotografiapperat, der fyres af og dit billede vil nu ligge i roden af din HD
Avatar billede spe Nybegynder
25. juni 2002 - 00:07 #11
superior>> Det nu rigtigt det jeg skriver om at når du gør som nicofrench skriver med capslock får man et billede af det aktive vindue.
Hvor sidder shit? :-))
Avatar billede Jman Praktikant
25. juni 2002 - 00:12 #12
*LOL*

shift = shit ! - eller omvendt
Avatar billede egonspock Seniormester
25. juni 2002 - 01:32 #13
Hej, Hvis du vil have en bestemt farve er der en anden, bedre måde: når du har valgt farvevælger i et andet program, Photoshop, f. eks. kan du blot holde alt-tasten nede, så vil din cursor blive til en ting der læser farven fra der hvor du måtte ønske det på din skærm. Ingen behov for skærmdumps.