Avatar billede cen Nybegynder
19. juni 2002 - 13:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

XHTML og PHP

Når jeg køre min php-fil kommer den op og siger at der er en fegl i linie 1.

Den tror at <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> er en php komando, da den omringens af <? ?>.

Mit spørgsmål er så, kan man skrive <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> på en anden måde, så det ikke opfattes som en php komando??

- CEN
Avatar billede barlach Nybegynder
19. juni 2002 - 13:34 #1
prøv at sætte
short_open_tag = Off
i din php.ini
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 13:34 #2
Nej desvære ikke... :-(

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 13:35 #3
Men der er vidst noget med at du kan lave et backslash ved det ik' skal opfanges i PHP

<?\ eller noget i den stil...

//>Rune
Avatar billede barlach Nybegynder
19. juni 2002 - 13:36 #4
??? cen==medions
ser sq lidt suspekt ud, kammerat
Avatar billede barlach Nybegynder
19. juni 2002 - 13:37 #5
ups..troede
Nej desvære ikke... :-(

var et svar fra cen.
undskylder =/
Avatar billede barlach Nybegynder
19. juni 2002 - 13:38 #6
med shorttag off er det kun <?php og <script der bliver opfattet som php scripts...
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 13:38 #7
barlach> Hmmm...!! *G*

//>Rune
Avatar billede cen Nybegynder
19. juni 2002 - 13:42 #8
det ligger på en webserver, så php.ini kan jeg ikke rigtig pille ved :(
Avatar billede barlach Nybegynder
19. juni 2002 - 13:46 #9
ring og få dem til at sætte den til off... =|
du kan se i phpinfo() om den er sat til on eller off
Avatar billede cen Nybegynder
19. juni 2002 - 14:01 #10
fandt selv ud af det...
<?php echo"<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>"; ?>
virkede da den så ikke opfatter <?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?> som en kode, men som noget den skal skrive :D

- CEN
Avatar billede cen Nybegynder
19. juni 2002 - 14:03 #11
skulle have været et svar...
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 16:37 #12
DOH! Det var sq da hvad jeg skrev som det første svar!!!

//>Rune
Avatar billede cen Nybegynder
19. juni 2002 - 16:42 #13
nej.... du skrev at man skulle sætte backslash efter <?, det jeg gjorde var at sætte det ind i en php komando...

- CEN
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 16:45 #14
Det er da klart du skal det! PHP er jo et server sprog, og bliver afviklet på serveren, din XHTML dekleariton skal jo afvikles på Klienten!

//>Rune
Avatar billede cen Nybegynder
19. juni 2002 - 17:47 #15
så siger vi det...

men så vidt jeg ved så gives point for en løst opgave... og da jeg ikke fik løst opgaven vil jeg heller ikke mene der skal gives point...

det er ik fordi du ikke kan få 10 point, vis det er det du vil have... jeg kan bare ikke se grunden til det, da jeg jo ikke fik et svar jeg kunne bruge til noget...

håber du forstår :)

- CEN
Avatar billede medions Nybegynder
19. juni 2002 - 18:16 #16
Nej! I bedste vel ikke! - Det at LØSE opgaver foregår inde på Sharksforum! OG det at HJÆLPE folk foregår her på Eksperten! DET er foreskellen!!!

//>Rune