Avatar billede jaybee Nybegynder
16. juni 2002 - 18:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stop fejl - hvor er problemet?

Følgende fejlmeddelelse giver mig grå hår på hovedet:
STOP: C0000221 unknown Hard error \ Systemroot \ System 32\ ntdll.dll  - bruger XP og har efterhånden formateret min harddisk 8 gange. Hvor ligger problemet?
På forhånd tak.
Jan
Avatar billede kapla Nybegynder
16. juni 2002 - 18:23 #1
Avatar billede lazac Nybegynder
17. juni 2002 - 10:58 #2
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand? -og har du prøvet at fjerne diverse indstiks-kort (specielt lyd, modem eller nic) fra maskinen?
Avatar billede jaybee Nybegynder
17. juni 2002 - 11:19 #3
Maskinen kan ikke gå i fejlsikret tilstand. Efter en ny formatering og installering af programmer opstår det samme. Samme fejlmeddelelse og jeg kan starte forfra.
Avatar billede lazac Nybegynder
17. juni 2002 - 11:26 #4
Nu har jeg ikke så maget forstand på xp, men man plejer at kunne trykke på f8 under opstart og få en alternativ startmenu frem.
Har du nogensinde haft xp kørende på maskinen eller er det dit første forsøg?
Avatar billede jaybee Nybegynder
17. juni 2002 - 11:46 #5
Har kørt XP problemfrit de sidste halve år. Internetopkobling er en ADSL-forbindelse. Harddisken brød ned i fredags men er nu skiftet til en ny. Så her er ikke noget problem. Lydkortet er et on-board på mit Soltek KAV motherboard. Jeg ved ikke, om vi kan komme nærmere problemet. Det er UMULIGT at komme i kontakt med XP efter fejlmedde-lelsen. Efter genstart kan jeg godt vælge fejlsikring på en menu. Men herefter kommer hard error meddelelsen igen. Og festen starter forfra. Kan vi komme tættere en løsning?
Avatar billede lazac Nybegynder
17. juni 2002 - 11:58 #6
Er det et originalt media du installerer fra? -og er det den rigtige version du installerer? Kapla0's link omtaler en MIPS-version.
Avatar billede staticj Nybegynder
17. juni 2002 - 11:59 #7
Når du formaterer har du så kørt fdisk? .Den nedenstående link er til et program der hedder delpart. du skal lægge programmet på en diskette og så starte med en normal bootdisk. når du så er oppe og køre sætter du din delpart-disk i og på kommandolinien (a:\) skriver du "delpart". Dette program kan fjerne alle partitioner uanset hvilket system der har lavet dem. prøv så at format c: igen og se om det virker.

http://www.michalferber.com/downloads/delpart.exe (direct link)
Avatar billede jaybee Nybegynder
17. juni 2002 - 12:55 #8
Min XP pro er original fra microsoft. Og jeg har brugt fdisk ved formatering, vel at mærke første gang jeg formaterede den nye disk.
Efterfølgende gange er der formateret med format c:
Avatar billede lazac Nybegynder
17. juni 2002 - 13:06 #9
Du bør nok prøve en 9. reinstallation og der starte med at fdisk'e din disk og derefter formatere.
Hvis du har flere partitioner og evt. data på nogle af dem, kan du nøjes med at nulstille din mbr = master boot record. Det gør du ved at køre fdisk med switchen /mbr. Eks. "fdisk /mbr"
Avatar billede torben.s Nybegynder
17. juni 2002 - 16:41 #10
inden du prøver at instalere igen så læs denne thread.
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=651606f9f22c755ae5759a22b4a57ad9&threadid=125756&highlight=winxp

når du har slået pio-mode fra i bios skulle du også instalere med minst mulige komponenter i computeren, dvs. uden lydkort,netkort etc..
du kan ydermere se i din mobomanual om der evt. er nogle funktioner
du kan deaktivere med jumpere, usb 2,0 , firewire,smartcard,onboardlyd etc.. du kan altid aktivere ovenstående funktioner til igen når du har konstateret at din pc kører stabilt.
du kan også prøve at kontrolere om dine ram og cpu får den rette strømstyrke via bios evt.

ps. pio mode kan deaktiveres i bios under harddisk sat til (user tybe hdd).

mvh torben
Avatar billede jaybee Nybegynder
17. juni 2002 - 23:51 #11
Jeg kommer ikke længere ad denne vej. Men tak for alles deltagelse.