Avatar billede tre Nybegynder
11. juni 2002 - 15:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rettigheder på mappe.

Hej Eksperter,

jeg har været så genial at slette en bruger under OSX og nu har jeg ikke rettighed til at gå ind i mit arbejdsbibliotek hvor alle mine vigtige data ligger. Heller ikke engang som når jeg logger ind som administrator.
Det er en ret kritisk situation og håber at der er en der har en Langhåret og Hardcore Unix kommando der kan redde mine 30 GB bygget op over de sidste to år!

Selvfølgelig har jeg en sikkerhedskopi - men når man laver en HD -> HD kopi følger rettighederne med og jeg er ligevidt. ØV!

HJÆÆÆÆLP
Avatar billede tre Nybegynder
11. juni 2002 - 16:19 #1
Har lige prøvet at oprette brugeren igen.

Dette virker ikke.

I Terminalen står der at mappens ejer er "unknown".

Er der ikke noget med at man kan "logge på" i terminalen som "root" og derigennem have fuld adgang til det hele??
Avatar billede tre Nybegynder
11. juni 2002 - 16:25 #2
Så kører jeg med klatten.

Først login som Root:
http://www.osxzone.com/pages.php?page=H4X

Dernæst ændres rettighederne:
http://www.osxfaq.com/Tutorials/LearningCenter/AdvancedUnix/ugp/page2.ws#chown

Dejligt :-)