Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
03. juni 2002 - 00:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Texporter plugin til 3Dmax

Hej

Jeg har en del problemer med at få alle sider af modellen vist, når jeg bruger texporter...er der nogen der har haft lign. problemer ?
-hvis ja...hvordan løste i dem så ?

Rasz
Avatar billede snotklat Nybegynder
09. juni 2002 - 11:50 #1
Prøv og slå polygon fill fra...
Har du lavet et planar UVW map til hver side med hver sin map channel?
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
09. juni 2002 - 15:32 #2
Hey snotklat...

Hvordan laver man flere forskellige planar UVW maps på samme figur ?
-skulle det ikke være det smarte ved texporter at man netop kunne undgå dette problem ?

-
Rasz
Avatar billede snotklat Nybegynder
14. juni 2002 - 09:06 #3
Nej, Texporter er bare et redskab du bruger til lettere at få dine maps placeret korrekt.

At bruge flere UVW maps på en model, er tit det der kan få den til at se rigtig kompliceret ud...

Forestil dig en helkropsmodel, du kan eksempelvis ikke mappe alle overflader på denne med et enkelt map som fx et spherical eller cylindrical... medmindre du anvender flere af dem eller klipper din model op, gør den planar, mapper den og så restorerer den til oprindelig form.
Så det er meget arbejde du sparer ved flere maps sammen med texporter...

For at lave flere maps på en model, apply'er du bare flere UVW map's på modellen under modify. For at lave flere planar maps, vælger du planar for hver af dem, trykker hvilken akse det skal være i forhold til, X, Y eller Z, og til sidst trykker du fit. Husk og give hver UVW map sin egen map channel.

Når du så "Texporterer" dit map vælg da hvilken map channel du skal have output fra...

Det er en god ide og sætte sig ned og lege lidt med alle disse indstillinger, da de giver ekstremt gode muligheder for avanceret mapping af din model. Prøv til teksturerne på figuren og vælg et andet UVW map end planar, prøv flere spherical, planar er til gengæld god til masker mellem disse maps...

Håber det hjalp dig lidt..
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
14. juni 2002 - 21:34 #4
Super duper snotklat !

->mange tak for din input :)
-->send som svar hvis du vil have pointene

Rasz
Avatar billede snotklat Nybegynder
18. juni 2002 - 09:09 #5
så det var måske noget du kunne bruge?
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
18. juni 2002 - 13:11 #6
Jep..takker - nu skal der leges :)

Rasz