Avatar billede backupmand Nybegynder
02. juni 2002 - 19:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

gemme ny data i eksisterende xml-fil

Jeg har en fil der hedder scorestable.xml,
den kan loades fint nok efter at jeg har
lavet et activeXObject

var xmlDocument=new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
xmlDocument.load("scorestable.xml");

Jeg retter lidt i dokumentet, gemmer nogle data i det
og vil nu gemme dokumentet vha samme metode:

xmlDocument.save("scorestable.xml");

Bare med save istedet for load.

Men jeg får en runtime error om at jeg ikke har adgang.

Hvorfor kan jeg ikke gemme det igen?

Tak!!

ps jeg bruger javascript - ikke vbscriprt!

tak!

Avatar billede medions Nybegynder
02. juni 2002 - 19:58 #1
Fordi du ikke kan gemme med JavaScript (og heller ikke med VBScript for den sags skyld)
Det er du nødt til at benytte dig af em Server-Sided teknologi! Så som ASP eller PHP!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
02. juni 2002 - 20:02 #2
Her er lidt info omkring Save objektet!
http://www.devguru.com/Technologies/xmldom/quickref/document_save.html

//>Rune
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2002 - 20:26 #3
Spørgeren kører vel JScript i hana ASP, og har blot ikke skriverettigheder
i det katalog, for de scripts der afvikles af webserveren.
Avatar billede medions Nybegynder
02. juni 2002 - 20:32 #4
erikjacobsen> Han skriver følgende:
ps jeg bruger javascript - ikke vbscriprt!

Så jeg regner da med det er JavaScript han bruger... Eller? :-)

//>Rune
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 14:52 #5
Man kan bruge JavaScript server-side, og så virker det - HVIS man har skriverettigheder, ja.

Men ActiveXObject() er en Client-Side JavaScript ting, så det er jo nok det der er problemet. Browser-versionen af XMLDOM objekterne har ikke rettigheder til at gemme.

/CS
Avatar billede backupmand Nybegynder
03. juni 2002 - 15:00 #6
En kommentar :
Jeg kører asp med vbscript på serversiden og javascript på klientsiden.
Jeg kan sagtens gemme xml filen med vbscript, men problemet opstår
når det er fra klientsiden at xml-dokumentet (og xsl-dokumentet) der loades ind, skal bruges. Jeg loader det ind fra klientsiden, lægger lidt data ind i xml - dokumentet - jeg vil gerne have mulighed for at gøre den data persistent, således at når jeg loader dokumentet ind igen på klientsiden, så har evt. serversiden (nu når der ikke er rettigheder til at gemme fra klientsiden) gemt den nye information. Kan man blande javascript og vbscript evt. med <% %> delimitere således at det indlæste nye værdier på klientsiden kan overføres til serversiden og gemmes derfra? Bare en tanke.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 15:33 #7
Du må jo nødvendigvis sende ændringerne fra klient-siden tilbage til server-siden, før den kan opdatere dataene.

/CS
Avatar billede backupmand Nybegynder
03. juni 2002 - 18:01 #8
jo ?? tak skal du have
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2002 - 16:13 #9
Thx 4 Poinz

//>Rune