Avatar billede the_worm Nybegynder
21. maj 2002 - 16:39 Der er 38 kommentarer og
3 løsninger

kopiring af XP

Jeg har lige købt mig en windows XP. så nu vil jeg høre om jeg bare uden videre kan brænde den. så jeg har 2 eksemplare af den.. har nemlig 2 computere en i sommerhuset og en i KbH. så det ville være dejligt med 2 stk.. og det er da lovligt..
Avatar billede colombo2 Nybegynder
21. maj 2002 - 16:41 #1
SPASSER DET MÅMAN IKKE
Avatar billede the_worm Nybegynder
21. maj 2002 - 16:43 #2
det må man sq da godt.. der står at man må kopiere til eget forbrug..
Avatar billede kick Nybegynder
21. maj 2002 - 16:45 #3
Clone CD samt Clony XL.
Avatar billede adidaz Nybegynder
21. maj 2002 - 16:46 #4
Det skulle være lovligt at tage en bacup af sin egen SOFTWARE så vidt jeg ved.
Vidre salg og gratis udeling til højre og venstre er derimod ikke lovligt :)
Avatar billede colombo2 Nybegynder
21. maj 2002 - 16:47 #5
DET MÅ MAN SQU IK DET PASSER IKKE DET DE SKRIVER MAN SKAL IKKE TRO PÅ ALT
DU ER IKKE EN "KO"ADMIN VEL
Avatar billede tobby Nybegynder
21. maj 2002 - 16:47 #6
Den må kun installeres på én maskine
Avatar billede micsmi Nybegynder
21. maj 2002 - 16:48 #7
colombo2  > Styr dit sprog lidt!
Avatar billede colombo2 Nybegynder
21. maj 2002 - 16:48 #8
Hvor kan man downloade film med dansk tekst
Avatar billede adidaz Nybegynder
21. maj 2002 - 16:50 #9
SPASSER DET MÅMAN IKKE -->COLOMBO2<--  NICE MÅDE AT SVARRE PÅ.
HAN SPØRG JO NETOP OM DET ER LOVLIGT.
Avatar billede tobby Nybegynder
21. maj 2002 - 16:50 #10
Hmm - er der ikke en der kan stoppe colombo2. Har på fornemmelsen at han ikke er rigtig seriøs...

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=colombo2&option=23
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 16:51 #11
Man skal altid have én licens til én maskine. Selvom man ejer to pc'ere.

colombo, din attitude og dit sprogbrug er nogle af årsagerne til at mange nærmest flygter herfra. Styr det lidt.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 16:52 #12
colombo2>Er anmeldt
Avatar billede micsmi Nybegynder
21. maj 2002 - 16:52 #13
Jeg får straks fat i en coadmin der kan deaktivere colombo2's konto fordi at hvis i kigger i hans svar så er alle hans svar unyttige og han bruger et meget grimt sprog i alle svarerne også så jeg prøver at få fat i en coadmin og får colombo2's konto deaktiveres
Avatar billede prof2 Nybegynder
21. maj 2002 - 16:52 #14
*host*e*host*æsel*hrrm*2000

Man må godt lave en BACKUP af sin Windows, hvis man fx ikke vil slide den originale.. Men man har købt en licens, derfor må den kun bruges på en computer!
Avatar billede adidaz Nybegynder
21. maj 2002 - 16:53 #15
Fuck du er lattelig at hørere på KOLOMBO2

er du 10 år gammel eller hvad ?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 16:54 #16
adidaz>lad nu være med at hoppe ned på hans niveau.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 16:54 #17
adidaz, lad være med at gå ned på hans niveau. Han er anmeldt. Ignorer ham og lad være med at puste til ilden.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 16:55 #18
steen_hansen>lol:)
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 16:55 #19
schulze, to sjæle, én tanke :o)
Avatar billede micsmi Nybegynder
21. maj 2002 - 16:55 #20
Colombo2 er hermed anmeldt for overtrædseler af føglende regler på eksperten.dk:

Det er kun tilladt at oprette én bruger pr. person, således at man ikke anvender forskellige idenditeter, og dermed også har mulighed for at tildele sig selv point.

De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.

Der må ikke gives point for løsninger som ikke er tilgængelige for alle brugere af Eksperten.

Alle brugere skal bestræbe sig på at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt, og ligeledes afgive udlovede point, såfremt der er kommet et acceptabelt svar. Således bliver svartiden generelt reduceret.

Alle brugere skal forsøge at svare med så konkret og brugbart et svar som overhovedet muligt. Useriøse svar eller kommentarer er "støj" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.

Alle links som der refereres til, skal være til ordentlige sites, som ikke indeholder uvæsentligt.

Alle brugere skal, hvis de ser eller oplever fejlagtig brug af Eksperten, oplyse dette via anmeld.

Eksperten skal bruges til lovlige formål. Det vil sige, at det ikke vil blive tolereret, hvis der er brugere, der søger efter warez (pirat-software), mp3 filer, serienumre eller anden form for information, der kan bruges til ulovlige formål.
Avatar billede adidaz Nybegynder
21. maj 2002 - 16:56 #21
LOL da    jo det...
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 16:57 #22
micsmi>øhhhh vi kender godt reglerne.
Avatar billede micsmi Nybegynder
21. maj 2002 - 16:58 #23
Så venter jeg/vi bare på at Coadminerne får vores anmeldeser så hans konto kan blive deaktiveret !
Avatar billede micsmi Nybegynder
21. maj 2002 - 16:59 #24
schulze > Okay, men det er jo for colombo2's skyld at jeg skriver reglerne, sådan at han har fattet at det må han ikke og han har fattet at han er nød til at få hans konto deaktiveret!
Avatar billede dmcn Praktikant
21. maj 2002 - 16:59 #25
Besked til disken, aka colombo2 fra Jacob, admin på eksperten:
Fortsætter du med formålsløs spam, så kan du se frem til en politianmeldelse. IP er logget, og Jacob er netop nu i gang med at undersøge hans muligheder nærmere.

- n0rmality, coadmin
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 16:59 #26
Hurtig ekspedition, flot!
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 17:01 #27
micsmi>Hvad skylder vi ham?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2002 - 17:03 #28
der er vel ingen tvivl om at det er disken der optræder tåbeligt igen, underligt at han ikke har skiftet keyboardet ud, det røber ham jo gang på gang!
Avatar billede micsmi Nybegynder
21. maj 2002 - 17:04 #29
schulce > ?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 17:06 #30
micsmi>Du skriver det er for hans skyld du paster reglerne her.
Avatar billede micsmi Nybegynder
21. maj 2002 - 17:07 #31
schulze > Hmm...Ja, det er for hans skyld sådan at han kan lærer reglerne at kende !
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 17:13 #32
Et godt råd til alle: Falder I over den slags alternativt begavede igen, så ignorer dem. For dem er dårlig opmærksomhed bedre end ingen opmærksomhed, og de opnår så det de gerne vil: At pisse Jer af.

Er det så groft, at det berettiger en anmeldelse, så anmeld dem og undlad at gå ind i et slagsmål med dem. Det gør kun ondt værre.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 17:28 #33
Underforstået at det ikke er lykkedes at ræssonere med dem, altså :o)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 18:29 #34
Synes lige i skulle tage et kig:
http://www.eksperten.dk/spm/214283
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 20:58 #35
Jeg er normalt ikke skadefro, men .... he he. Man må håbe, at madglad lærer, at ens handlinger har konsekvenser. Altid, og uden undtagelse.
Avatar billede peterfup Nybegynder
21. maj 2002 - 21:01 #36
Det er så vidt jeg ved ulovligt at kopiere data cd'er (software). Kun musik er lovligt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2002 - 21:44 #37
peterfup> det er også ulovligt at kopiere musik medmindre du er komponist.
Man må godt lave en backup af sin windows-CD, men man må kun installere den på en computer ad gangen.
Dvs. at har du windows på den stationære og gerne vil installere den på den bærbare eller en anden, så skal den afinstalleres på den stationære.

Det er min opfattelse af tingene!
Avatar billede peterfup Nybegynder
21. maj 2002 - 22:01 #38
retaxes--> Man må godt kopiere musik cd'er til brug inden for husstanden, hvis de er anskaffet på lovlig vis. (dvs. dine original cd'er eller lånte originale cd'er)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. maj 2002 - 23:14 #39
peterfup> ja, det er rigtigt!
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 23:18 #40
Man må kopiere sine egne musik-cd'ere til eget brug:

- I hjemmet
- I bilen
- I båden
- I sommerhuset
- Til sin private fest

Man må ikke tage cd'en med til en fest, som ikke er ens egen, eller låne den til en arbejdskollega.

Man må også tage en kopi af sin Windows installations cd-rom, men det er at betragte som piratsoftware i det øjeblik det bliver installeret.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. maj 2002 - 23:42 #41
peterfup har ret i, at de musik-CD'ere, som man kan låne på biblioteket, også må kopieres til privat brug.