Avatar billede aaaassss Nybegynder
21. maj 2002 - 16:29 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

arbejdsgrafikkort

kan man spille spil på et arbejdsgrafikkort, f.eks quadro 4 firegl 8800 eller wildcat
Avatar billede aaaassss Nybegynder
21. maj 2002 - 16:30 #1
og hvorfor ikke
Avatar billede nicofrench Nybegynder
21. maj 2002 - 16:49 #2
æhhh hvorfor vil du spille på en maskine med et wildcat kort?
er det ikke lidt fjollet?

anskaf dig et Geforse 2 eller 3 dem med mest ram, det er et godt kort, understøtter open Gl og alt det der.. Pænt godt kort har også slået de fleste wildcat kort i flere tests... og det er billigt ligger omkring de 3000 og ned efter alt efter hvor nyt eller stort det er...

Hvad bryger du din Bot til? 3d# VFX animation, video redigering?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
21. maj 2002 - 16:51 #3
hvad bruger du din bot til ---mente jeg..
Avatar billede aaaassss Nybegynder
21. maj 2002 - 16:52 #4
jeg skal have en workstation og så hvidt jeg ved kan man ikke få et bundkort med to agp slots
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. maj 2002 - 17:12 #5
Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne spille på en Pro-arbejdskort, da de alle understøtter OpenGL (The Best Graphic Source Ever!!!)... Det ville faktisk ligefrem være ret Sjovt :-)) (Der kan måske være problemer med understøttelse af DirectX - men jeg tvivler)...
Avatar billede mismis Nybegynder
21. maj 2002 - 21:02 #6
Zerohero der er fagtisk flere pro opengl kort der ikke kan køre spil
de måden 3d applicationer og 3d spil bruger opengl på er vidt forskeldit.

jeg har foreksempel 2 stk Diamond Firegl 1 som er et highend opengl kort
til en prs a ca 6500 kr til 3d og cad, men de aner ikke en døjt om hvad direct x er eller for den sags skyld opengl i spil,
det er udueligt til spil men kanon til opengl i 3d programmer
som jo i bund og grund er det kortet er lavet til.

Mvh

MIS
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. maj 2002 - 21:26 #7
Tja, der kan man jo bare se... Jeg kunne måske forstå det med DirecX men det lyder da underligt med OpenGL...
Avatar billede mismis Nybegynder
21. maj 2002 - 21:46 #8
den er god nok du :)

MIS
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. maj 2002 - 21:55 #9
OKAIII *G*
Avatar billede claus_jac Nybegynder
31. maj 2002 - 13:10 #10
Du kan sagtens spille på en arbejdsstation. Problemet ligger udelukkende i grafikkortets understøttelse af forskellige drivertyper. DirectX og Opengl. Bruger man 3dskydespil er der en god chance for at man kan bruge opengl. Highend grafikkort har normalt Fuld understøttelse af opengl, men den normale spilleplatform er directX og denne er sjældent understøttet særligt godt!!! (ingen 3dprogrammer med respekt for sig selv bruger directx, det er for langsomt i forhold til opengl) Max har ganske vist mulighed for at anvende DX. Så mit råd til dig, er helt klart.
Hvis du skal spille så er de ældre firegl kort ikke de bedste. Prøv at se om du kan få fat i et quadro kort fra nvidia. De har stamdrivere til DX fra nvidia selv og samtidig fuld understøttelse af opengl. (performance er dog en del dårligere i DX, end de "normale" kort)