Avatar billede Halløj1 Nybegynder
14. maj 2002 - 17:57 Der er 2 kommentarer

Login

HJÆLP HJÆLP Jeg kan heller ikke komme igang med oracle.
første gang jeg brugte det fungeret det fint, altså da jeg lige havde installeret det. men efter jeg har haft det lukket kommer denne fejl ORA-12154 jeg har tidligere logget ind med scott , tiger

Avatar billede hansk Nybegynder
14. maj 2002 - 22:05 #1
Du har en fejl i dit ODBC setup i filen TNSNAMES.ORA. Filen ligger hvor du har installeret Oracle under folderen NETWORK.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. maj 2002 - 22:51 #2
hansk -> øhh...ODBC ? Er det her ODBC eller almindelig sql*net fra sql*plus ?

Du er nød til at fortælle lidt mere ?
- Hvilket program bruger du ? - sql*plus ?
- Skriver du noget i service_name ? hvis ja - Hvad skriver du og eksisterer det alias i din $ORACLE_HOME/network/admin/tnsnames.ora ?

Hvis du har installeret noget andet Oracle software siden sidst, kan det meget vel være det der er galt - Så skal du enten vælge det ORACLE_HOME før du forsøger at connecte, eller istedet få lavet et alias der peger på din database. Brug f.eks. Network assistent til det.

Good luck