Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
03. maj 2002 - 10:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hmmm, HJÆLP

Er der nogen der kan se hvad der er galt her. Jeg får følgende fejl

[Oracle][ODBC][Ora]ORA-01756: streng i anførselstegn er ikke korrekt afsluttet

'Indæst i info
    strSQL = "INSERT INTO info ( info_nr, overskrift, tekst, prioritet, forfatter_init, opret_dato)"
    strSQL = strSQL & " values(" & v_info_nr & ",'" & request.form("ovs") & "','"
    strSQL = strSQL & v_tekst & "'," & request.form("prio") & ",'" & Session("UserID") & "','" & v_dd & "')"
Avatar billede rou Nybegynder
03. maj 2002 - 10:49 #1
Prøv at skrive din strSQL ud til browseren, så du kan se den i sin udstrækning.
Det vil give dig en indikation.

Det ligner ASP du laver, så prøv dette:

Response.Write(strSQL)
Response.End

inden du laver din execute.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
03. maj 2002 - 10:53 #2
problemet er at det ikke er mig som har lavet det :-) Det er ASP
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
03. maj 2002 - 10:55 #3
Det har virket fint, så det er lidt mærkeligt
Avatar billede rou Nybegynder
03. maj 2002 - 10:59 #4
Prøv nu alligevel, så vi kan se din query, uden alt det streng konkatenering.
Avatar billede proaccess Nybegynder
03. maj 2002 - 11:02 #5
Mit bedste gæt er at der i et af dine felter er data, som indeholder et ' eller "

Din strSQL ser nemlig rigtig ud !!!
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
03. maj 2002 - 11:59 #6
tak for interessen