Avatar billede tobbi Nybegynder
30. april 2002 - 19:16 Der er 6 kommentarer

xml dataisland - extern xml fil

kan man linke direkte til en xml fil som ikke ligger på ens egen server. vi har fx nedestående kode, filen camelot.xml ligger på en anden server. Det virker fint nok hvis man henter xml filen ned, men kan man ikke henvise direkte til filen på den anden server ??

<xml id="cdcat" src="camelot.xml"></xml>
<table border="1" style="border-collapse:collapse" cellpadding="3" datasrc="#cdcat">
<thead>
<tr>
<th>Server</th>
<th>Country</th>
<th>Population</th>
<th>Status</th>
</tr></thead>
<tbody>
<tr>
<td><span datafld="name"></span></td>
<td><span datafld="type"></span></td>
<td><span datafld="population"></span></td>
<td><span datafld="status"></span></td>
</tr></tbody>
</table>
Avatar billede lequet Nybegynder
30. april 2002 - 19:29 #1
<xml id="cdcat" src="http://www.dinandenserver.dk/camelot.xml"></xml>

Kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke, men jeg har aldrig prøvet selv, så det er bare logisk tankegang :o)
Avatar billede tobbi Nybegynder
30. april 2002 - 19:35 #2
det har vi prøvet men det virkede ikke....
Avatar billede tobbi Nybegynder
30. april 2002 - 22:44 #3
nu har jeg fundet ud af det virker... men ikke når det er oploadet til webhotellet/serveren. Hvis jeg kører html-filen direkte fra min pc virker det ! HJÆLP, hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede tobbi Nybegynder
01. maj 2002 - 09:41 #4
hhmmm ikke meget hjælp man får herinde....  ;-)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
24. juli 2002 - 16:31 #5
Ikke på XML området ihvertfald... (Har selv en del problemer på dette område)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
14. september 2009 - 10:02 #6
Lukketid?