Avatar billede ^repsac^ Nybegynder
24. juni 2000 - 16:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Login Script

Hvor placere man sine login script i win2000, jeg har lavet en mappe der hedder Loginscript den ligger i roden at C:\ og indeholder login.bat filen. Jeg har unden min user sat C:\Loginscript som profile Path og under loginscript skrevet filnavn altså login.bat men det virker ikke hvorfor ?
Avatar billede th Nybegynder
24. juni 2000 - 20:46 #1
Jeg er ikke sikker, men jeg tror man skal benytte VB script i W2K. Grunden til at jeg skriver det er at man faktisk har dropet BAT filerne i W2K.  BAT filerne virker stadig, men de bliver så vidt jeg ved ikke brugt.
Avatar billede martens Guru
25. juni 2000 - 01:47 #2
logonscriptstien er normalt
systemrod\System32\Repl\Import\Scripts

bat-filer benyttes stadig, men med extension .cmd

mvh martens

Avatar billede hanno Nybegynder
03. juli 2000 - 20:00 #3
Det gamle "Netlogon" bibliotek er flyttet.... Da du kørte "DCPromo" (Installeret Active directory) valgte du hvor din "Sysvol" skulle ligge...
Her skal dit Login Script også ligge, men i 2 biblioteket !!! På mit domæne ligger de f.eks i

c:\winnt\sysvol\domain\scripts\
c:\winnt\sysvol\sysvol\hanno.dk\scripts\

Det nemmeste er at logge på som Administrator og kopiere din login.bat ind i Serverens Netlogon share...

\\Hanno
Avatar billede hanno Nybegynder
03. juli 2000 - 20:00 #4
PS: du kan både bruge BAT og CMD...

\\Hanno
Avatar billede søren-jon Nybegynder
07. juli 2000 - 14:52 #5
Undskyld jeg blander mig, Men hvad bruger man Login Scripts til?
Avatar billede hanno Nybegynder
07. juli 2000 - 16:16 #6
Det er et job der kan køres når klienterne logger på et domæne...

Hvad det indeholder er .... alt !

Normalt opretter man drev tilslutninger til drev på en Server....

\\hanno
Avatar billede søren-jon Nybegynder
08. juli 2000 - 15:12 #7
Ok... jeg er ret ny i 2000/NT kunne du evt vise et eks.
Avatar billede hanno Nybegynder
08. juli 2000 - 18:49 #8
Avatar billede søren-jon Nybegynder
09. juli 2000 - 17:02 #9
Har tjekket og Takker!! :-)