Avatar billede le_mac Nybegynder
08. april 2002 - 21:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CD sidder fast!

Jeg har en iMac - en blå 350 MHz fra år 2001. Jeg har kommet en CD i drevet, men der viser sig ikke nogen ikon på skærmen, og jeg kan derfor ikke få den ud igen. Hvad gør jeg?
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 21:34 #1
Til højre lige indenfor sprækken til cd drevet er et lille hul luk en papirklips op og stik den ind her så kan du aktivere skub ud mekanismen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. april 2002 - 21:43 #2
Hvis du restarter maskinen med cntl + æbletast + startknap, så smider CD drevet
din CD ud automatisk.

Det er et nemt spørgsmål, så du skal ikke give mere end 30 point!

/per
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 21:50 #3
hoejrup>> Gør det ikke kun det hvis den genkender at der er en CD i drevet, hvad maskinen jo netop ikke gør?
Og genstart med de nævnte taster er en "nød genstart" Maskinen=styresystemet har bedre af den anden metode og så en normal genstart.
Der er ingen problemer i at bruge en tynd genstand og aktivere skub ud mekanismen.
Avatar billede Jman Praktikant
08. april 2002 - 21:54 #4
nu kan jeg ikke lge huske det, men sidder der ikke en knap til at åbne skuffen til CD-drevet - i så fald så genstart og lige når mac'en har givet lyd fra sig, så tryk på den!
Avatar billede Jman Praktikant
08. april 2002 - 21:55 #5
jeg er enig med hoejrup - det er mange point for et simpelt svar (selv om det måske ikke lige er det i dit hovede *S*)
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 21:56 #6
superior>> Tror det var på modelen før 350 mhz den første type iMac havde en skuffe men de senere blot en sprække.
Avatar billede spe Nybegynder
08. april 2002 - 21:58 #7
Også enig i at det er et enkelt spørgsmål som ikke behøver at koste 100 points.
Avatar billede egonspock Seniormester
08. april 2002 - 23:21 #8
Hvis det er en firkantet CD kan den faktisk godt være mere end 100 point værd! Et andet alternativ er at holde musetasten nede ved almindelig start af din Mac. Det ejekter alle udskiftelige medier. Hvis det derimod er en firkantet CD er du lidt på den, og må nok have skilt computeren ad, og det er ikke særligt sjovt!
Avatar billede spe Nybegynder
09. april 2002 - 23:11 #9
Hmm...er nysgerrig efter om du fik din cd ud :-)
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
10. juni 2002 - 21:45 #10
man kan også trykke æble+alt+esc så spytter den ud