Avatar billede jens Nybegynder
07. april 2002 - 19:30 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan med ADSL og MAC ?

Hej

Jeg er blevet sat til at skulle sætte nogle MAC'er op til at kører på en ADSL forbindelse. Bruger selv PC, så det hele vender helt forkert i sådan en MAC ;-)

Nogen der kender til en URL eller andet hvor man kan få lidt hjælp til det ? - hvordan starter man, hvor ligger de forskellige opsætninger osv.

Det drejer sig en en Teledanmark Proaacess forbindelse.

Hilsen
Jens

Avatar billede lingoman Nybegynder
07. april 2002 - 19:57 #1
Det hele skulle gerne findes i æble menuen under kontrolpaneler>> TCP/IP.
Vælg Ethernet som forbindelse og indtast derefter IP adresse, etc.

Dette er fra MacOS 8.1 men mon ikke det samme gælder for MacOS X :)
mvh geo
Avatar billede freekyzone Nybegynder
07. april 2002 - 20:01 #2
ja du skal selv fortælle der hvilken ip gatewayen har som den skal gå gennem
Avatar billede spe Nybegynder
07. april 2002 - 20:18 #3
Hvis det er MacOs X skal du have fat i æblemenuen-->systemindstillinger-->netværk og her har du alle relevante faneblade til indstilling af Tcp/ip.
Fra teledk må du have papirerne på hvad du skal indtaste.
Avatar billede spe Nybegynder
07. april 2002 - 20:29 #4
Uanset om det er MacOsX eller tidligere er nemt på en Mac. Den indeholder i forvejen netværkskort (ethernet) i modsætning til mange PC-er.
Når det drejer sig om en pro@ccess fra teledanmark er routeren konfigureret på forhånd. Og Macerne skal blot forbindes via ethernet stikket på Mac-erne og sættes TCP/IP sættes op til DHCP.
Skal de direkte i routeren eller via et krydsfelt/switch?
I papirerne fra teledk står hvilke type kabel du skal bruge mellem de forskellige enheder.