Avatar billede pnielsen Nybegynder
04. april 2002 - 16:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket program skal jeg forsøge med

Hej Venner

Jeg har ikke en skid forstand på 3D programmer, men skal have lavet mig en mand der viser vores spilledragt
i fodboldklubben.

Hvilket program ville være nemmest at gå til ?

Helst et program hvor man evt. har Wizards, da jeg ikke har 100 år til det.

Tak :-)
Avatar billede jin Nybegynder
04. april 2002 - 16:46 #1
Jeg ved ikke rigtigt...

Måske
Unlead cool 3d
Avatar billede 0ffline Nybegynder
04. april 2002 - 16:55 #2
Avatar billede jin Nybegynder
04. april 2002 - 16:56 #3
Vidste jeg ikke :-)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
04. april 2002 - 17:09 #4
øv... Andre forslag

Tak for forsøget, jin !
Avatar billede jin Nybegynder
04. april 2002 - 17:10 #5
Nu er jeg jo ikke den storer ekspert til det her....

Men måske vil dette være passedende

3d studio max
Avatar billede 0ffline Nybegynder
04. april 2002 - 17:25 #6
Det svære ved dette er at finde et godt 3d program der er gratis, eller findes i trial version og samtidigt er nemt at gå til -
Jeg kender nogle gode, men desværre ikke med trial eller anden form for prøveversioner.
Men måske du kan finde noget her. Der er ihverttilfælle mange forskellige og de fleste har også en eller anden form for trial version har jeg set.
http://download.cnet.com/downloads/0-10000.html?tag=sb

Søgefeltet øverst, og så under downloads :)
Held & lykke

/0ffline
Avatar billede pnielsen Nybegynder
04. april 2002 - 17:28 #7
De behøver ikke være gratis ;-) Lad mig bare få et navn.

Evt. hvis nogen i gruppen har en mand eller dame i 3d til et program, som jeg kunne få. Sp skal jeg nok selv forsøge sætte et par shorts og en trøje på.
Jeg skulle måske egentligt oprette et spørgsmål i freelance og bede en gøre det..... Hvis der ikke er en herinde der har 2 min til det ?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
04. april 2002 - 17:41 #8
>Poser< bruges til at modeller kroppe, men findes ikke som download nogen steder :O(
>Bryce< tror heller ikke at dette kan downloades, men jeg kan tage fejl. Hvad siger I andre?
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
04. april 2002 - 18:44 #9
3D er bestemt ikke billige så jeg er ikke sikker på om du gider købe det.

Du kan købe Maya som er verdens bedste 3d program til en pris af 16.000 kr. Det har lavet alle de film du ser fra Pixar, Hollywood, Disney osv. Det har også lavet Final Fantasy. Og til 16.000 kr for du ikke noget bedre 3d program i forhold til prisen.
www.aliaswavefron.com

Så er der Lightwave som er billigere. 12-13.000 så vidt jeg husker. Det er stået for mange TV Serier som f.eks X-Files.
www.newton.com

3DMax kan jeg på ingen måde anbefalde. Det koster omkring 30.000 og er ikke nært så godt. 3D Max har stået for mange Computerspil.
www.discreet.com

Softimage XSI har du ikke tænkt dig at købe efter som det koster op i de 100.000 kr så vidt jeg husker. Og det er overhovedet ikke det værd.
Men du kan bestille en gratis tranings CD af Softimage XSI. Men du skal nok vente lang tid før den kommer.
www.avid.com

Det billigste 3d program du finder er Animation Master. Tror det koster omkring 2500 kr. Jeg har aldrig prøvet programmet så ved ikke om det er det værd.
www.hash.com

Så findes der også et gratis 3d program som hedder Blender.
Jeg kan ikke lige huske deres hjemmeside men prøv at søg efter Blender 3D på google.com.
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
04. april 2002 - 18:54 #10
Men 3D kræver at man virkelig går ind i det for at lave noget fornuftigt.
Så hvis det ikke er noget som du gerne vil bruge lang tid på at lære ville Poser måske være det bedste valg.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
04. april 2002 - 20:49 #11
Tak for hjælpen... nu har jeg nogle gode hints/links at komme videre med
Avatar billede 0ffline Nybegynder
04. april 2002 - 21:11 #12
Takker for points :)