Avatar billede maxmull Nybegynder
29. marts 2002 - 08:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Seriel forbindelse for at konfigurere

Hvilket program skal jeg bruge for at kunne konfigurere via seriel interface på en router ???
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2002 - 08:58 #1
Prøvede med en Cisco 647 (mener jeg), på PC, og da satte jeg blot et kabel fra routeren op i PC'ens serielport. Kablet fulgte med routeren.
Avatar billede maxmull Nybegynder
29. marts 2002 - 09:25 #2
Ja på en PC vil man bruge Hyberterminal men hvilket program skal man bruge på en Mac ?
Avatar billede sukos Juniormester
29. marts 2002 - 09:42 #3
Det eneste tidspunkt jeg har prøvet at bruge huperterminal, var for at tjekke et analog modem.
Ciscoen brugte jeg Telnet.
Bruger en Speadstream 2601 lige nu, og her administreres den via web-interface.

Og jeg kender altså ikke noget videre til de forskellige protokoller! :o)

Men hvad er det for en router? Måske der kan findes noget på nettet?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. marts 2002 - 10:24 #4
Jeg lugter en Mac af ældre dato. Derfor:

KUN "TCP/IP" kontrolpanelet. Hvis du f.eks har sat serielkablet i "Modemporten" vælger du "Modemport" i "TCP/IP" og konfigurerer ellers som beskrevet i din manual (DNSérne) eller "DHCP-server", hvor routeren selv vælger primær og sekundær DNS . . .

Good luck ! ! !

hilsen  http.//www.aeblenet.dk

PS: i enkelte tilfælde skal du hente software til Macén der passer til din router på fabrikantens hjemmeside.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2002 - 10:28 #5
Du skal anvende en VT100 terminal, du kan læse mere her http://www.sdisw.com/

http://www.sdisw.com/otheros.html kan du hente en TN3270 terminal til Mac, og den burde kunne
løse din opgave.

/per
Avatar billede aeblenet Nybegynder
29. marts 2002 - 10:30 #6
godt Per. Der var der én der fungerer.
Avatar billede maxmull Nybegynder
29. marts 2002 - 11:31 #7
Tak for linket Per men prøv lige at læse hvad der står her !!

TN3270 Plus currently runs on Windows XP, 2000, NT, ME, 9x and 3.1x. The 16-bit version of TN3270 Plus for Windows will also run on OS/2.

We are considering porting TN3270 Plus to other operating systems. We would like your input. If you are interested in a terminal emulation product for Windows CE, UNIX, Apple Macintosh or another operating system, please let us know by filling out the following form..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2002 - 11:52 #8
Ok! Jeg havde desværre ikke læst hele teksten.

Men dette link burde virke: http://support.wayne.edu/allwsu/software/support/tn3270.php

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2002 - 11:53 #9
Eller en VT100 terminal emulator til mac: http://support.wayne.edu/allwsu/software/support/bettertelnet.php

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2002 - 11:56 #10
En stribe gratis eller shareware terminal emulatorer: http://mac.tucows.com/telnetmac.html

/per
Avatar billede maxmull Nybegynder
29. marts 2002 - 11:59 #11
Tak for det per
Send et svar så for du point :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2002 - 19:46 #12
Velbekomme :-)

/per