Avatar billede tre Nybegynder
26. marts 2002 - 09:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i ledig plads på disk....

Når jeg viser info for min system disk (OS X) viser den at jeg har brugt 3,19 GB ud af 3,9...

Men når jeg åbner disken vælger alt og dereftr siger vis info viser den at alle filerne kun fylder 2,31 GB

Det kan da ikke passe at der skulle være næsten 1 GB skjulte systemfiler - eller hvad???

Det er ret foruroligende og jeg løber snart tør for plads på systemdisken....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. marts 2002 - 09:20 #1
Det samme har jeg oplevet med MacOS 8.6, og det blev der rettet op på da jeg kørte Norton Diskdoktor. Norton Diskdoktor er en del af Norton Utilities

Link: http://www.symantecstore.com/dr/sat/ec_MAIN.Entry17c?CID=48782&SID=27674&SP=10007&PN=5&PID=365494&DSP=&CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=48782

/per
Avatar billede aeblenet Nybegynder
26. marts 2002 - 10:14 #2
Lyt du blot til hoejrup. Den er go´nok.
Avatar billede tre Nybegynder
26. marts 2002 - 12:40 #3
Tak - men findes der ikke en freewareløsning??

Mit firma nægter nemlig at investere flere penge i mig!
Avatar billede egonspock Seniormester
26. marts 2002 - 19:55 #4
Det kan jo også blot være skjulte filer som virtual memory og andre der ligger i /usr og /var osv. Dem kan du ikke se i den normale finder. Prøv at log ud og ind igen, så burde du have pladsen frigivet igen. Hvis det ikke hjælper er et godt tip at køre et program der hedder MacJanitor, der rydder op, da forskellige logfiler kun bliver fjernet midt om natten, hvor du normalt ikke har computeren kørende. Hvis det så stadig ikke hjælper kan du starte din Mac i noget der hedder Single-user-mode og køre en rigtig unix-nørdekommando der hedder fsck. Det er i modsætning til Norton ganske gratis.
Avatar billede tre Nybegynder
02. april 2002 - 09:43 #5
Egonspock >> Det hjalp ikke at logge ud, men MacJanitor virkede perfekt.

Tak for hjælpen.