Avatar billede morten100 Novice
25. marts 2002 - 22:27 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Bedste forbindelse til prisen?

Jeg har undersøgt priser på internetforbindelser, men er blevet forvirret af de forskellige tilbud.  Hvad er forskellen på ADSL, ISDN og analog?  Og hvornår når man en så hurtig forbindelse at det ikke kan betale sig at få en hurtigere?  256/256?
Avatar billede qspi Nybegynder
25. marts 2002 - 22:32 #1
Tjaaa... en lille rækkefølge over hastighedsfordelingen!

Analog
ISDN
ADSL
SDSL
Bredbånd
T3
Optiske fiberlinger <så er vi virkelig oppe i det sindsyge!!!

I nogle tilfælde kan man også kører ADSL igennem sit ISDN modem! Fx Eicon Diva T/A osv...

Tjaaa... har du en T3 kan det ikke betale sig at få en hurtigere ;D

Det afhænger helt af hvad du har brug for! Jeg ville mene at en alm. 512/512 ADSL er udemærket til de flestes behov! =)
Avatar billede qspi Nybegynder
25. marts 2002 - 22:33 #2
fiberlinger =  fiberlinjer... det gik lidt for hurtigt med skriveriet ;D
Avatar billede milas Nybegynder
25. marts 2002 - 22:35 #3
ADSL: Internet til det bruger, som gerne vil have hurtigt internet til billige penge...! Du er altid på til en bestemt pris! Brugere der har ADSL, er folk som spiller meget online, downloader meget osv.

ISDN. Internet til den som bare skal surfe lidtm læse mails osv. Her betaler man for sit ISDN, og for hvert minut du er på! Det kan blive en dyr fornøjelse hvis man er meget på !

Analog: Internet til den som ikke bruger nettet så meget, er højst på 2gange om ugen!

Det kan altid betale sig med en hurtigere forbindelse. Det kommer an på dit behov ! Skal du game, download og evt. have en lille server (ftp, www eller CS) så er en 512/512 nok..!

Vil du kører servere, som er dedikeret til andre folk, feks til deres hjémmesider eller CS server til udlejning- er vi oppe i 1mbit/1mbit og 2mbit/2mbit - det kommer helt an på hvad man skal bruge sin forbindelse til !
Avatar billede dreadlock Nybegynder
25. marts 2002 - 22:35 #4
Du kan jo også prøve denne adresse www.intercitynet.dk
Avatar billede milas Nybegynder
25. marts 2002 - 22:36 #5
sorry det skulle have været et svar...! :o)
Avatar billede eagle123 Nybegynder
26. marts 2002 - 04:05 #6
Hvis du skal have en hurtig og billig forbindelse skal det være NetSpeed fra On-Cable (det der over kabel-tv) Jeg ved godt der er nogen der siger det skodder men så prøv lige at tjekke det her ud - og det er ikke løgn

NetExpress ADSL 512/256 vs. NetSpeed 256/64

Downloadhastighed:
NetExpress: 30Kbit/s
WebSpeed:  30Kbit/s

Uploadhastigheder:
NetExpress: 15Kbit/s
WebSpeed:  10Kbit/s

Ping på Jubii-server i CS:
NetExpress: 45
WebSpeed:  20

Ping på Boomtown-server i Unreal Tournament:
NetExpress: 40
WebSpeed:  20

Så må folk sige hvad de vil men det her det er noget der rykker i øvrigt kan man sidde 2 på ved NetSpeed i Unreal med en ping på 22 hver (boomtown-server)

Priser:
NetExpress 512/256:  349kr. i måneden
NetSpeed 256/64:    199Kr. i måneden

Se flere priser på:
http://www.on-cable.dk/?UniversID=76          (WebSpeed)
http://internet.opasia.dk/info.php?id=28182  (NetExpress)

Det skal lige siges ham der har NetExpress forbindelsen her i testen har bestilt NetSpeed

/Eagle123
Avatar billede eagle123 Nybegynder
26. marts 2002 - 04:07 #7
Upz jeg glemte lige at sige den pris jeg oplyste på NetExpress 512/256 passer vist ikke helt da der er kommet nye prisere

Jeg undskylder

/Eagle123
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. marts 2002 - 04:11 #8
OnCable fra TDC (gennem antennestikket) koster 199kr/måneden med 256/64Kb linie. 512/256 mener jeg ligger omkring 350kr og det virker som ok priser...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. marts 2002 - 04:12 #9
Hmmmmmm... Og dér dummede jeg mig!!! Eagle123 har lige sagt nøjagtig det samme :o) *sorry*
Avatar billede eagle123 Nybegynder
26. marts 2002 - 04:17 #10
kreidlerhansen -> NetExpress koster ikke 350Kr. i måneden for nye kunder det er kun for dem der fik det mens det kostede 350Kr. så Morten100 skal altså give mere for det
Avatar billede grinderslev Praktikant
26. marts 2002 - 07:01 #11
Avatar billede dribble Nybegynder
26. marts 2002 - 09:46 #12
eagle123----> ham der har den NetExpress er da blevet snydt godt og grundigt....ud fra de tal du opgiver har han kun en 256/128

og din påstand holder jo heller ikke da, det ikke er muligt at få en 512/256 igennem TDC (den hedder 512/128)...og prisen på 349,- passer til en 256/128 og det samme gør hans DL/UL...så mon dog ikke din ven tager lidt fejl af hvad han har.

med hensyn til Ping tider....så har det oxo stor foreskel på hvilket computer de spiller på / kontra forbindelse
der er f.eks mange måde du kan optimerer din PING tider på i spil.

men damn en latterlig UL på NetSpeed

har selv en 2048/512 forbindelse hos TDC...og den virker optimalt

køre 245 KB/Sec DL og 56 KB/Sec UL
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. marts 2002 - 10:46 #13
Jeg snakker heller ikke om NetExpress, men OnCable fra TDC og der er prisen 199,- for 256/64Kb-linien; evt. er den steget til 209kr, men det er så også dét :o)
I januar 2002 blev der smidt en 10'er oven i månedsprisen på OnCable, så 512/128 koster derfor 359kr/måneden, så vidt jeg er oplyst; har en folder liggende et eller andet sted med de nye priser!
Avatar billede eagle123 Nybegynder
26. marts 2002 - 12:19 #14
Jeg har selv WebSpeed og der er altså tryk på både i spil og når man downloader så jeg syntes det ville være det bedste køb.
Avatar billede morten100 Novice
26. marts 2002 - 20:59 #15
eagle 123: Kan du ikke forklare hvordan det fungerer med en forbindelse over kabel-tv?  Betyder at jeg skal dele antennestikket i to (en til computeren og en til fjernsynet) med fare for at modtagelsen på fjernsynet bliver forringet, eller er der tale om noget helt andet?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. marts 2002 - 22:48 #16
Den originale box med antennestik skiftes ud med en, hvor der er et delefilter i (den ligner den, der bruges hvis man skal installere satelit eller f.eks. Selector fra TeleDanmark), der sørger for at en bestemt frekvens kan gå igennem.
Internetdata'ene bliver sendt indenfor et frekvensområde, der ikke engang er i nærheden af det område, fjernsynskanalerne ligger på!
Men det er de samme ledninger (CoAx = CoAxial = kabler med to "aksler" = almindelig antenneledning!), der transporterer både TV og internet-signal!
Der kommer altså et andet udtag til kabel-modem'et...

I dit nabolag/din boligblok eller hvor du nu bor henne, er der en box, der styrer signalet til den enkelt abbonnent; bliver signalet for svagt, kan der justeres på en modstand, således der går et kraftigere signal igennem... Du mister ikke kvalitet - ikke noget, der ikke kan gøre noget ved, altså :o)
Avatar billede eagle123 Nybegynder
27. marts 2002 - 11:35 #17
Hvis det sker at billedet på dit fjernsyn bliver dårligt når du downloader helt vildt og tovligt kan man købe noget der hedder en forstærker jeg vil tro den koster omkring 300kr. hos en Radio/Tv forhandler. Men jeg mener altså også at man kan få dem i Bilka til omkring 150Kr. og de kan vel være ligeså gode - de skal monteres på antenneboksen så vidt jeg ved og den skal sættes til strøm i en alm. stikkontakt
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. marts 2002 - 12:12 #18
Hvis billedet bliver uskarpt, når du er på nettet, skal du bare ringe til din antenneforening; som sagt er der en box med forskellige modstande på, således signalet kan forstærkes eller dæmpes alt efter behov!
Antenneforstærker skal du kun bruge, hvis du selv udvider med flere antennestik, da TeleDanmark naturligvis ikke gider bruge ressourcer på en installation, de ikke har haft noget med at gøre (læs: ikke har tjent penge på)...

M.h.t. Bilkas antenneforstærkere mangler jeg stadig at se en, der reelt set har en effekt... Harald Nyborg (byggemarked) her i Odense har de samme antenneforstærkere til 59,95 :o)
Avatar billede dreadlock Nybegynder
28. marts 2002 - 23:36 #19
Prøv lige at se hvad det er der er blevet spurgt om
Avatar billede morten100 Novice
31. marts 2002 - 23:33 #20
Det var milas der gav mig det svar jeg ledte efter, men jeg vil gerne takke især eagle 123 for den tif du har brugt på at hjælpe mig.  Det var meget mere info end jeg havde brug for, men det åbnede mine øjne for kabel-mulighederne.
Tak til alle for input! :-D