Avatar billede milas Nybegynder
14. marts 2002 - 17:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Camera i 3ds max 4

Hvordan creater jeg er camera i 3ds max 4 og kommer til at se igennem det..? Vil gerne have det punkt for punkt !
Avatar billede michael-rene Nybegynder
14. marts 2002 - 18:02 #1
ved ikke om jeg har forstået spørgsmålet ret men hvis jeg har gør du det sådan.
Går over i create og så cameras    lav så dit camera
så går du ned i perspektiv vinduet og højere klikker der hvor der står perspektiv. går ned i view og trykker camera  så kigger du gennem cameraet :-)
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 18:27 #2
1. På Create Panelen tryk på knappen "Cameras" (knappen har et kamera som ikon).
2. Du får nu valget mellem to forskelleige kameraer. Target og Free. Vælg en passende af dem og i en af ViewPortene (eksempel: Top) klikker du ét enkelt gang med musen, dog hvis det er Free kamera du har valgt, ellers hold muse-knappen nede mens du flytter den.

3. Tryk nu tasten [C] dette får dit ViewPort til at ændre sig til dit valgte kamera.

4. Noget smart er at, hvis du vil have nøjagtigt den samme vinkel og position som en af ViewPortene trykker du først ctrl+c (nu har dit valgte kamera's position og vinkel matchet sig med dit valgte ViewPort. Dernæst tryk [C]...

God fornøjelse

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 18:30 #3
NB: På Modify Panelen kan du altid ændre mellem om dit kamera skal være af typen Target eller Free, i tilfælde du føler det passende!!!
Avatar billede milas Nybegynder
14. marts 2002 - 19:52 #4
Hvordan får jeg placeret lysene som der står...! Hvor skal jeg skrive de koordinater...?

Klik create -> lights -> target spot

-Placer et lys i (300,-500) (topview)

-Placer target i (0,0)
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 20:08 #5
lysene???? der er da ikke blevet snakket om lys... men for at placere et objekt, kamera, lys (whatever) højre-klik på "Move" knappen i Main Panelen (ikon med 4 sorte pile der peger, hver sin vej)...
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 20:11 #6
desuden kan du også se koordinater i statusbaren (lige neden under viewportene) bla. når du skaber objekter eller hvis du ændre deres position og rotation med musen!
Avatar billede milas Nybegynder
14. marts 2002 - 20:51 #7
Jeg har lagt 20 points mere ud... :o)
men når der står 300,-500 og target i 0,0
Hvad skal der så stå i X, Y og Z ??? for at de koordinater passer ... :o) ?
Er n00b til 3ds max 4
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 21:28 #8
Jamen så skriv bare 300 i X aksen og -500 i Y aksen, og sæt alle target akserne til 0...
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 21:29 #9
men du har da ret i at det er en lidt mærklig måde at skrive koordinaterne op på... har du et link til den tutorial?
Avatar billede milas Nybegynder
14. marts 2002 - 21:32 #10
www.3dmaxer.dk - klik på tutorials, klik på danske og så tutorial 2 (animation) !