Teknologi, AI og forretning er i centrum på Computerworlds Cloud og AI Festival i København d. 18. og 19. september. Se hele programmet for den store konference om strategisk brug af Cloud og AI på: www.cloud-festival.dk
ved ikke om jeg har forstået spørgsmålet ret men hvis jeg har gør du det sådan. Går over i create og så cameras lav så dit camera så går du ned i perspektiv vinduet og højere klikker der hvor der står perspektiv. går ned i view og trykker camera så kigger du gennem cameraet :-)
1. På Create Panelen tryk på knappen "Cameras" (knappen har et kamera som ikon). 2. Du får nu valget mellem to forskelleige kameraer. Target og Free. Vælg en passende af dem og i en af ViewPortene (eksempel: Top) klikker du ét enkelt gang med musen, dog hvis det er Free kamera du har valgt, ellers hold muse-knappen nede mens du flytter den.
3. Tryk nu tasten [C] dette får dit ViewPort til at ændre sig til dit valgte kamera.
4. Noget smart er at, hvis du vil have nøjagtigt den samme vinkel og position som en af ViewPortene trykker du først ctrl+c (nu har dit valgte kamera's position og vinkel matchet sig med dit valgte ViewPort. Dernæst tryk [C]...
lysene???? der er da ikke blevet snakket om lys... men for at placere et objekt, kamera, lys (whatever) højre-klik på "Move" knappen i Main Panelen (ikon med 4 sorte pile der peger, hver sin vej)...
desuden kan du også se koordinater i statusbaren (lige neden under viewportene) bla. når du skaber objekter eller hvis du ændre deres position og rotation med musen!
Jeg har lagt 20 points mere ud... :o) men når der står 300,-500 og target i 0,0 Hvad skal der så stå i X, Y og Z ??? for at de koordinater passer ... :o) ? Er n00b til 3ds max 4
www.3dmaxer.dk - klik på tutorials, klik på danske og så tutorial 2 (animation) !
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.