Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 00:18 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

3D Max

Hejsa,
Når man har indstalleret 3 D Max og genstartet, bliver man bedt om at vælge en driver, hvad skal jeg vælge der?
Jeg har måttet hele vejen igennem en af og genindstallering første gang, fordi jeg valgte en forkert første gang.

Pleaseeee ingen gætte-bud, lad eksperterne om det, hvis du ikke ved det.

Håber en kan hjælpe mig hurtigt. 10 points ekstra til den, der kan hjælpe mig inden 00.30
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 00:25 #1
Sætter lige 10 points mere på højkant og udvider dealinen for endnu 10 ekstra points til klokken 00.45 ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:00 #2
Når den beder om driver er det så ikke driveren til grafikkortet den beder om??? (Så vidt jeg husker)
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:03 #3
Er jeg ikke sikker på Nikolai:/ Og jeg vil ikke starte op igen, før jeg ved, hvad jeg skal vælge, tager en evighed at af og genindstallere:(
Fejlen den kom med efter jeg havde valgt en driver første gang var at det var i 3d renderer eller sådan noget og at jeg skulle bruge -H ...whatever det så er...
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:03 #4
ellers er mit grafikkort et voodoo 3
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:06 #5
Jeg er næsten sikker på at du først skal opdatere driveren til dit grafikkort. De få gange jeg har installeret og startet 3D max op så har den bedt om driver til grafikkort eller nærmere bedt mig specificere om det skal være openGL, direct eller lign.

/Nikolaj
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:09 #6
ja....det er ligepræcis dem, jeg kan vælge imellem, og så custom og heidi....

Men min driver til grafikkortet skulle være optimal som den er nu....men hvad skal jeg så vælge, som kører med mit grafikkort her? Har ikke en dyt forstand på, hvilken driver mit grafikkort kører på, kyler jo bare drivercden i;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:11 #7
Hvilket styresystem kører du??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:12 #8
Og hvilken version af DirectX har du installeret?
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:14 #9
har lige indstalleret dirext x den nyeste i dag, for at kunne køre et spil.

Kører windows 98 2nd edition
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:18 #10
Ok, så prøv at hente GLsetup herfra: http://www.glsetup.com - Den understøtter Voodoo kort.

Genstart maskinen og vælg så openGL i 3d Max og se om ikke det hælper.

/Nikolaj
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:20 #11
nu ødelægger det vel ikke nogle indstiller på min pc, hvis det ikke virker så:/?
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:22 #12
ehmmm jeg kan ikke lige gennemskue, hvilken en jeg skal vælge...der er flere forskellige...en hedder monotype en anden web...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:23 #13
Nej nej. Den installerer bare openGL settings til grafikkortet. Har selv brugt den tidligere - Dog ikke i forbindelse med et Voodoo kort.

Du vil også opdage at de af dine spil der kan køre openGL bliver marant lækrere at se på.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:25 #14
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:27 #15
Det er kun setup filen. Når du har hentet den så vil den gå på internettet og hente driveren der passer til dit kort. Alternativt kan du hente hele molevitten (drivere til alle grafikkort 84 MB) her: http://www.glsetup.com/cgi-shl/mirror.cgi

/Nikolaj
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:48 #16
Hej igen, det tog lidt tid, sikke mange spm. i setuppet:)
Du får lidt ekstra points for den hurtige hjælp, mange tak skal du have.

Hov, skriv lige et svar;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:49 #17
Jeg svarer da gerne - Går ud fra du fik det til at virke :))

/Nikolaj
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:50 #18
Ja, lige efter bogen...eller rettere lige efter Nikolai:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:50 #19
Og så tjeck dine 3d spil ud også. F.eks Counter-strike, Woflenstein, C&C renegade eller hvad du nu har. Her skal du så for fremtiden sætte indstillinger til openGL - Det gør simpelthen grafikken dobbelt så flot :))

God fornøjelse.

/Nikolaj
Avatar billede simonia Nybegynder
14. marts 2002 - 01:52 #20
Ok, det glæder jeg mig til at prøve i morgen:O)
Tusinde tak for din hjælp og sov rigtigt godt:)
Nat
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 01:53 #21
No problemos og i lige måde :))

/Nikolaj