Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
06. marts 2002 - 10:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopiering af brugerprofil

Hejsa

Er der en let måde at oprette mange brugerkonti under osx, så de alle følger en bestemt skabelon?

Det jeg kunne tænke mig var noget i denne retning:

1) jeg opretter en bruger

2) jeg logger ind som denne bruger, og instiller alle preferencer, baggrundbillede, Dockitems, etc, etc..

3) jeg logger ind som admin

4) via terminalen skriver jeg en eller anden kommande der opretter en ny bruger, med et unikt navn og passwd, men ellers med præcis de samme indstillinger som den bruger jeg lige har oprettet og tilpasset..

5) jeg er sikker på det kan lade sig gøre, men hvad skal jeg skrive i terminalen uner pkt 4 for at trylle dette lille nummer?

-
Mikkel
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. marts 2002 - 10:33 #1
Forslag til nemmere løsning.

Dubler admin og navngiv med dit eget alternative navn . . .

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
24. marts 2002 - 22:33 #2
lukker tråden så..