Avatar billede mrkristensen Nybegynder
24. februar 2002 - 11:27 Der er 7 kommentarer

Netkort

Er der nogle der kian hjælpe mig

jeg har lige installer Windows xp pro og nu vil jeg sætte mit netkort i og saa kan computer ikke starte windows xp pro skærmen blive bare sort hvis jeg nu starter computeren uden netkort køre det fint men hvis jeg prøver at sætte netkortet når windows er startet op
går den bare død
Avatar billede hub Nybegynder
24. februar 2002 - 11:37 #1
Du må ikke sætte kort i en tændt maskine--eller har jeg misforstået dig?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2002 - 11:40 #2
som hub skriver må du ikke sætte et netkort i når windows kører medmindre det er et Plug and Pray kort!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2002 - 11:41 #3
Prøv at sætte kortet i et andet slot, det lyder som en IRQ konflikt, men hvorfor har du ikke alt udstyret i når du installere XP?
Avatar billede hub Nybegynder
24. februar 2002 - 11:43 #4
retaxes, man må da heller ikke sætte plug and pray kort i en tændt maskine. Plug and Pray står for at kortet er certificeret til et bestemt operativsystem. Man må aldrig sætte noget som helst i en tændt maskine udover enheder til USB.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2002 - 11:48 #5
Hvilken maskine er det? Er det en bærbar? hvis det ikke er en bærbar må du under ingen omstændigheder sætte enheder i maskinen når den er tændt.

Men hvorfor var netkortet ikke i da du installerede XP?
Avatar billede souledout Nybegynder
24. februar 2002 - 16:37 #6
Udsnit fra historie-time i år 2078:
"Og så var der dengang tilbage i det 20. århundrede hvor man stadig brugte kommaer og punktummer for at lette forståelsen"
Avatar billede sricka Nybegynder
24. februar 2002 - 19:41 #7
0) Tag netkortet ud og gå på Internettet.
1) Find ud af dit netkorts fabrikat, type og model.
2) Kik hos Microsoft i HCL = Hardware Compatibility List.
3) Fandt du netkortet ? Er det afprøvet med WXP Pro ?
4) Er det afprøvet og har vist at det du'r - sæt netkortet i en anden pc med WXP Pro - giver det også sort skærm ?
5) Har du ingen anden pc med XP Pro ? Så prøv at boote din pc med en DOS boot-disk og de drivere, der hører til dit netkort / diagnoseprogram til netkortet / configurationsprogram. (Hvis det ikke er et Plug and P(r)lay Card.
5a) Kræver at netkortet igen er isat !
6) Virker netkortet i det hele taget ? Stop her hvis det ikke virker. Køb et andet netkort.
7) Check IRQ og memory adresse.
8) Start igen WXP Pro og find ud af ledige adresser. Hvis du ikke allerede kender dem.
9) Sæt ledige adresser på dit netkort med configurationsprogrammet.
10) Boot på WXP Pro.
OK ?