Avatar billede tejs Nybegynder
21. februar 2002 - 21:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er 3ds max virkelig så upræcis..?

Hej, jeg er gået igang med at lære 3ds max 4 og det er jo et herligt program, men jeg synes det er sindsygt irriterende at den hele tiden runder, de værdier man taster ind, op eller ned..

Jeg er f.eks. ved at lave en øvelse hvor jeg skal lave et vindue, som skal være 6 fod høj. Når jeg taster højden ind - 6'0", så runder den det ned til 5' 7/8" - hvorfor kan den ikke bare acceptere den værdi jeg taster ind..?
Har jeg lavet en indstilling forkert eller hvad..?

MVH
Tejs
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. februar 2002 - 23:50 #1
Prøv at gå ind i Customize->preferences... en dialogbox med en masse faneblad (tabs) popper nu frem på din skærm. Under "General" kan du ændre præcisionen af dine spinners (altså decimal tallets længde). Du får også nogle andre muligheder til rådighed...

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2002 - 18:02 #2
har du fundet ud af det?

ZeroHero
Avatar billede tejs Nybegynder
25. februar 2002 - 23:39 #3
Ja, det var mit grid, der var indstillet forkert samtidig havde jeg snap to grid, slået til og derfor gav det så upræcise resultater - tak for hjælpen..
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. februar 2002 - 00:01 #4
he he... der ligger en naturlig forklaring bag alt... men hvorfor lukker du da ikke dette spørgsmål? :-)

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. februar 2002 - 13:03 #5
Tejs, hvorfor lukker du ikke når du har fundet ud af det?
Avatar billede tejs Nybegynder
27. februar 2002 - 13:29 #6
jeg lukker