Avatar billede sricka Nybegynder
19. februar 2002 - 14:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DHCP administration

Fra min XP Professional kan jeg ikke administrere DHCP servere på WNT ?
Det vil jeg gerne. Hvad skal jeg gøre ?

Mvh.,  Stefan.
Avatar billede sricka Nybegynder
19. februar 2002 - 15:07 #1
Altså - jeg starter DHCPADM.EXE og får også uden problemer oprettet DHCP'serverne i pop-up billedet. Men når man klikker på en server får man dette svar: Unable to connect to DHCP server at ip adr. xxx.xxx.xxx.xxx server may be down or DHCP services not started.
Serverne svarer på en NT arbejdsplads. Er DHCPADM.EXE ikke kompatibel med Windows XP ?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2002 - 00:40 #2
Der er vel ingen DHCP server som den kan conecte
Avatar billede sricka Nybegynder
20. februar 2002 - 12:08 #3
Jo der er en DHCP server som kan connecte. For ellers kunne ingen af pc'erne få en IP-adresse. OG ! Ellers kunne DHCPserverne ikke svare, når man prøver fra en NT4 arbejdsstation, som jeg skrev ovenfor !  ;-)
Avatar billede sricka Nybegynder
30. juni 2005 - 10:51 #4
Installer AdminPak.msi og kør DHCP herfra.